Pazartesi 13.01.2014

Konut kredisi 3'üncü çeyrekte ikiye katladı

Balon riski bulunduğu iddialarına rağmen, gayrimenkul sektörü hız kesmiyor. 2013'ün 3'üncü çeyreğinde kredi miktarı ikiye katlanırken ilk 9 ayda 40 milyar liraya ulaşıldı

Konut talebini ertelemek istemeyen tüketici bankalardan 2013'ün ilk 9 ayında 40 milyar 5 milyon liralık konut kredisi çekti. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre, 2012'nin 3'üncü çeyreğinde konut kredisi miktarı 6 milyar 521 milyon iken, 2013'ün aynı döneminde 11 milyar 196 milyon liraya ulaşarak ikiye katladı. 2012'nin 3'üncü çeyreğinde kredi kullanan kişi sayısı 85 bin 355 iken, bu rakam konut kredisi faiz oranlarında yaşanan düşüşe paralel olarak 2013 yılı 2'nci çeyreğinde 198 bin 34 kişiyle zirveye ulaştı. 2013 yılı yaz aylarında konut kredisi faizleri en düşük seviyeyi gördü. Nisan ayında yüzde 0.7 olan konut kredisi faiz oranı mayısta yüzde 0.68'le yılın en düşük seviyesine gerilerken haziranda yeniden yüzde 0.7'ye çıktı. Böylelikle 2013'ün nisan-haziran aylarını kapsayan 2'nci çeyrekte 198 bin 34 kişi toplam 16 milyar 918 milyon liralık konut kredisi kullandı ve aynı dönemdeki kredi rakamı da yılın rekorunu oluşturdu.
Temmuzda faizler yükselişe geçti

Temmuz ayı ile birlikte yeniden yükselişe geçen konut kredisi faizleri 2013 sonunda yüzde 0.89'a kadar çıktı. Faizlerdeki bu yükselişle birlikte 2013 yılının 3'ncü çeyreğinde konut kredisi kullananların sayısı 130 bin 353'e, kredi rakamı da 11 milyar 196 milyon liraya geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.