Çarşamba 22.01.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 22.01.2014

Dolardaki artış inşaat sektörünü vurmayacak

Nazmi Durbakayım, "Gelişmelere uzun soluklu bakıyor ve planlarımızı ona göre yapıyoruz. Anlık çözümlerin sağlıklı olduğunu düşünmüyoruz" diye konuştu.

Hafele ana sponsorluğunda gerçekleşen 2'nci İnşaat ve Konut Konferansı'nda konuşan İNDER Başkanı Nazmi Durbakayım, tahmini olarak 2013'ün ilk yarısında gerçekleşen 1.5 trilyon liralık cari fiyatlarla Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'nın 290.8 milyarlık kısmını inşaatın oluşturduğunu belirtti. İnşaat sektörünün 1999 depremi, 2001 ve 2008'deki krizleri atlattığını dile getiren Durbakayım, "Bu nedenle Aralık 2013'te başlayan ve etkisini döviz piyasasında sürdüren kriz, inşaat ve gayrimenkul sektörünü yerle bir edecek türden değil. Sektörün iç dinamikleri kısa vadeli olduğunu düşündüğümüz bu krizi de atlatacaktır" dedi.
DESTEK LAZIM

Durbakayım, inşaat sektörünün sürdürülebilir büyüme göstermesi ve bu tip krizlerle baş edebilmesi için desteğe ihtiyacı olduğunu da sözlerine ekledi. Durbakayım, şöyle konuştu: "İlk şartımız temeli sağlam bir sektör yapısı. Geçtiğimiz yıl sektörle ilgili çıkan iki önemli kanun, bu konuda umutlarımızı arttırdı. İlki tüketicilerle ilgili kanundu. Bunla haksız rekabetin önüne geçilmesi adına somut bir adım atıldı. Diğeri ise yeni imar yasasıydı. Bu kanunla da projelere çeki düzen geldi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.