Giriş Tarihi: 6.8.2014

Ofis pazarı uçuşa geçti

Yerli ve yabancı yatırımcıların son yıllarda ofis projelerine ilgi göstermeleri bu pazarı büyütüyor. Yılın 2'nci çeyreğinde ofis stoku 3.9 milyon metrekareye ulaştı

Yabancı yatırımcıların Türkiye'de ofis açma eğilimlerinin yanı sıra yerli yatırımcıların da ofis projelerine ilgi göstermeleri bu pazara doping etkisi yaptı. Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlığı şirketi Cushman&Wakefield'ın 2014 ikinci çeyrek raporuna göre, İstanbul'da 34 bin metrekare yeni ofis kiralama hacmi kaydedildi. Birincil bölgelerde tamamlanan yeni projeler sayesinde bu rakamın 11 bin 225 metrekaresini yani yüzde 33'ünü mal sahibi kullanıcı anlaşmaları oluşturdu. Bunun büyük bir bölümü ise Ataşehir, Levent ve Maslak bölgelerinde yapıldı.
YÜZDE 6'LIK ARTIŞ
Cushman&Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden yılın ilk yarısında toplam yeni kiralama hacminin 140 bin 500 metrekareye ulaştığını ve geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında sayının yüzde 6 arttığını belirtti. Rapora göre 2014'ün 2'nci çeyreğinde yaklaşık 470 bin metrekare yeni arz piyasaya sürüldü ve genel boşluk oranı yüzde 17.6'ya ulaştı.
STOK 3.9 MİLYON M2
Tamamlanan yeni projelerle boşluk oranında da önemli bir artış görüldü. İstanbul'da A sınıfı ofis stoku 3.9 milyon metrekareye ulaştı. Rapora göre, bir önceki çeyrekle karşılaştırıldığında piyasaya sunulan yeni arz da arttı. 2014'ün 2'nci çeyreğinde yaklaşık 278 bin 600 metrekarelik yeni arz oldu. Yılın ikinci yarısında yerel talebin artacağı öngörüsünde bulunan şirketin yönetici ortağı Toğrul Gönden "Özellikle cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra yatırımlar artan iş güveniyle beraber özellikle uluslararası perakendeciler açısından hızlanabilir" dedi.
YENİ KONSEPT DİKKAT ÇEKİYOR
Yılın ilk yarısında Diyarbakır, Kırıkkale, Tokat, Bursa ve İstanbul'da önemli AVM açılışlarının gerçekleştiğine dikkat çeken Toğrul Gönden, "Bazı perakendeciler yeni konseptler getirdi, buna örnek olarak Türkiye'nin en büyük AVM'lerinden biri olan Mall of İstanbul'da H&M'in ilk ev konseptinin açılacak olması ve Victoria's Secret'ın tüm ürünlerinin satıldığı mağazasının açılması verilebilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.