Cuma 21.11.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 21.11.2014 13:54

Konut ve kira harcamalarında şampiyon İstanbul

Türkiye İstatistik Kurumu bölgesel 'Hanehalkı Tüketim Harcaması' araştırmasından elde edilen rakamları açıkladı.

Hanehalkı Bütçe Araştırması'nın 2011-2012-2013 yıllarına ait verilerinin birleştirilmiş sonuçlarına göre; toplam tüketim harcamasının yüzde 23,5'i İstanbul'da oturan hane halkları tarafından yapıldı.
EGE BÖLGESİ İKİNCİ SIRADA
Söz konusu harcamada Ege Bölgesi yüzde 15 ile ikinci sırada yer aldı, bunu yüzde 11,9 ile Akdeniz Bölgesi izledi. Harcamaların sadece yüzde 1,8'i Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki hane halkları tarafından gerçekleştirildi.
EN FAZLA GIDA HARCAMASI GÜNEYDOĞU ANADOLU'DA
Araştırmaya göre, tüketim amaçlı yapılan harcamalar içinde gıda ve alkolsüz içeceklerin payının en yüksek olduğu bölge yüzde 27 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi. Gıda ve alkolsüz içeceklerin payının en düşük olduğu bölge ise yüzde 16,3 ile İstanbul.
KONUT VE KİRA HARCAMASINDA ŞAMPİYON: İSTANBUL
Konut ve kira harcamalarına en yüksek payı ayıran bölge yüzde 29,3 ile İstanbul olurken Kuzeydoğu Anadolu ve Ortadoğu Anadolu Bölgelerinde bu pay yüzde 22,6 olarak gerçekleşti. Ulaştırma harcamalarına yüzde 19,6 ile en yüksek payı ayıran bölge Akdeniz Bölgesi iken, endüşük payı ayıran bölge yüzde 13,2 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi olarak tespit edildi. Eğitim harcamalarına en yüksek payı ayıran bölge yüzde 3 ile İstanbul, en düşük payı ayıran bölge ise yüzde 1,3 ile Batı Marmara Bölgesi oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.