Giriş Tarihi: 25.11.2014

Konutta ekim bayramı

Konut satışları, ekim ayında bayram yaşattı. 95 bin 645 adetlik konut satışıyla tüm zamanların en iyisi ekim oldu

Türkiye'de konut satışları yeniden yükseliş grafiğine girdi. Bu yıl ilk kez ağustos ayında yükselişe geçen konut satışları, eylül ve ekimde de bu trendini sürdürdü. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekim ayı konut satış istatistiklerini açıkladı. Buna göre, Türkiye genelinde geçen ay 95 bin 645 konut satışı gerçekleştirildi. İstanbul 17 bin 240 konut satışı ile en yüksek paya (yüzde 18) sahip oldu. İstanbul'u, 10 bin 549 konutla (yüzde 11) Ankara, 5 bin 772 konutla (yüzde 6) İzmir izledi. Satışın düşük olduğu iller sırasıyla 15 konut ile Ardahan, 18 konut ile Hakkari ve 41 konut ile Bayburt oldu.
Faizler düştü, kredi arttı

Faizlerin düşmesiyle birlikte kredili satışlarda da artış görüldü. Ekimde Türkiye genelinde ipotekli konut satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 30,8 artış göstererek 34 bin 451 oldu. Toplam konut satışları içinde ipoteklilerin payı yüzde 36 olurken, İstanbul 7 bin 338 ipotekli konut satışı ve yüzde 21.3 payla ilk sırayı aldı. Yeni projeler devreye girdikçe, yeni konut satışları da arttı. Ekimde Türkiye'de 44 bin 499 konut ilk defa satıldı. Bu sayı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 25,8 artış gösterdi. Toplam konut satışları içinde ilk satışın payı yüzde 46,5 oldu. İkinci el konut satışları ise geçen yılın aynı ayına göre, yüzde 24,8 artış göstererek 51 bin 146 oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.