Çarşamba 20.04.2016

Hazırgiyim ihracatı rekoruna parite freni

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin hedefine euro/dolar paritesindeki euro aleyhine değişim engel oldu

Birliğin 2015 yılı Olağan Mali Genel Kurulu'nda konuşan Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, ana ihraç pazarlarının Avrupa Birliği olduğunu, euro/dolar paritesindeki değişim nedeniyle ihracatta hedeflerinin gerisinde kaldıklarını kaydetti. Türkiye'nin 18 ayda 4 seçim geçirdiğini hatırlatan Kızılgüneşler, "Hem seçim sürecinin uzaması, hem de paritenin etkisiyle 2015 yılı sonu hedefimizin uzağında kaldık. Pariteden arındırıldığında ihracatımızda küçük bir artış var. Paritenin etkisinin azalmasıyla birlikte ihracatımız mart ayında yüzde 30 artış gösterdi. Önümüzdeki yıllarda 1.5-2 milyar dolar rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Kızılgüneşler, Birliğin yürüttüğü çalışmaların meyvelerini toplamaya başladıklarını anlatarak şöyle devam etti: "EİB Moda Tasarım Yarışması sayesinde bölgede tasarım kültürü oluştu. Birçok firmamız tasarım ofisleri kurdu, katma değerli ürün ihracatı arttı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği üyeleri kilogram başına ihraç fiyatında ilk sırada. İzmir'e büyük alım gruplarını getirerek katma değerli ürün ihracatımızı arttıracağız. Gelinlikte İzmir marka haline geldi. Hem gelinlik gibi niş sektörlerde, hem de geleneksel sektörlerde çalışmaya devam edeceğiz ve 2016 senesi sonunda ihracatımızı 1.5 milyar dolar seviyesine taşıyacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.