ABD'de kişisel tüketim harcamaları beklenenden fazla arttı

ABD'de kişisel tüketim harcamaları, temmuz ayında yüzde 0,8 ile beklentilerin üzerinde artış gösterdi.

Oluşturma Tarihi 31 Ağustos 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 31 Ağustos 2023 16:06

ABD Ticaret Bakanlığı, temmuz ayına ait kişisel gelir ve tüketim harcamaları verilerini açıkladı. Buna göre, ülkede kişisel gelirler, temmuzda bir önceki aya kıyasla yüzde 0,2 arttı. Piyasa beklentileri, kişisel gelirlerin bu dönemde yüzde 0,3 artması yönündeydi. Amerikalıların kişisel gelirlerindeki artış, haziran ayında da yüzde 0,3 olmuştu.

Kişisel tüketim harcamaları ise temmuzda aylık bazda yüzde 0,8 ile beklentilerden fazla arttı.

Piyasa beklentileri, kişisel tüketim harcamalarının bu dönemde yüzde 0,7 artması yönündeydi. Kişisel tüketim harcamaları haziranda yüzde 0,6 yükselmişti.

Kişisel tüketim harcamaları fiyat endeksi ise temmuzda aylık bazda yüzde 0,2 ve yıllık bazda yüzde 3,3 yükseldi. Söz konusu veri, haziranda aylık yüzde 0,2 ve yıllık yüzde 3 artış göstermişti.

ABD Merkez Bankası'nın (Fed) enflasyon göstergesi olarak dikkate aldığı gıda ve enerji kalemlerinin hesaplama dışı tutulduğu çekirdek kişisel tüketim harcamaları fiyat endeksi de aynı dönemde aylık bazda yüzde 0,2 ve yıllık bazda yüzde 4,2 arttı.

Piyasa beklentilerine paralel gelen çekirdek kişisel tüketim harcamaları fiyat endeksindeki artış, haziranda aylık yüzde 0,2 ve yıllık yüzde 4,1 olmuştu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.