ABD'de perakende satışların yavaş artması bekleniyor

ABD Ulusal Perakende Federasyonu (NRF), enflasyonla boğuşan Amerikalıların temkinli harcama yapmalarının etkisiyle 2023 ABD tatil sezonunda perakende satışların son beş yılın en yavaş hızında artmasının beklendiğini bildirdi.

Oluşturma Tarihi 03 Kasım 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 03 Kasım 2023 08:36

ABD Ulusal Perakende Federasyonu (NRF), ABD'de e-ticaret ve mağaza dışı satışlar dahil olmak üzere tatil satışlarının Kasım ve Aralık aylarında yüzde 3-4 arasında artarak 957,3-966,6 milyar dolar aralığında olacağını tahmin etti. Satışlar geçen yıl %5,4 ve 2021'deki %12,7 artmıştı.

NRF Başkanı Matthew Shay yaptığı değerlendirmede, "Belirsizliğe, ekonomiye ve hane halkının karşı karşıya olduğu zorluklara rağmen, tüketici sektörünün genelinde güç ve dayanıklılık gördük. Kesinlikle, tüketicilerin harcamalarında aydan aya dolarlarını tahsis etme şekillerinde bir evrim oldu" dedi.

NRF'nin iki ay için kasvetli beklentileri, Deloitte'un ABD'de tatil satışlarının tüketicilerin günlük ihtiyaçlar bazında satın alımlara öncelik vermesi nedeniyle son beş yılın en yavaş hızında arttığını öngören benzer bir tahminini yansıtıyor.

NRF'ye göre, online ve diğer mağaza dışı satışların %7 ile %9 arasında artarak toplam 273,7 milyar dolar ile 278,8 milyar dolar arasında gerçekleşmesi bekleniyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.