ABD'de tüketici güven endeksi yükseldi

ABD'de tüketici güven endeksi, ekimde yukarı yönlü revize edilerek 63,8 oldu.

Oluşturma Tarihi 29 Ekim 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 29 Ekim 2023 16:49

Michigan Üniversitesi, Amerikalı tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda hazırladığı ekim ayına ilişkin tüketici güven endeksi nihai verilerini açıkladı.

Buna göre, tüketici güveni, ekimde geçen aya kıyasla 4,1 puan düşerek 63,8'e geriledi. Söz konusu veri yukarı yönlü revize edilirken, ekim ayına ait öncü veri 63 olarak açıklanmıştı. Tüketici güven endeksi, eylülde 67,9 olarak kaydedilmişti.

Amerikalıların şu anki finansal koşullara yönelik değerlendirmesini ölçen mevcut ekonomik koşullar endeksi, ekimde aylık bazda 0,5 puan azalışla 70,6'ya indi. Tüketicilerin uzun vadeli öngörülerini yansıtan tüketici beklentileri endeksi de aynı dönemde 6,5 puan düşerek 59,3 oldu.

ENFLASYON BEKLENTİLERİ YÜKSELDİ

Açıklamada görüşlerine yer verilen Tüketici Anketleri Direktörü Joanne Hsu, tüketici güveninin bu ay yüzde 6 gerilediğini belirterek, bunun enflasyonla ilgili süregelen endişeler ile yurt içi ve dışındaki olumsuz haberlerin etkilerini yansıttığını ifade etti.

Ekimde tüketicilerin kısa vadeli enflasyon beklentisinin yüzde 3,2'den yüzde 4,2'ye çıktığını bildiren Hsu, bunun mayıstan bu yana en yüksek değer olduğunu kaydetti.

Hsu, tüketicilerin uzun vadeli enflasyon beklentisinin ise yüzde 2,8'den yüzde 3'e çıktığını aktardı.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.