Çin'e doğrudan yabancı yatırımlar ılımlı arttı

Çin'e doğrudan yabancı yatırımları son 30 yılın en yavaş artışını gösterdi.

Oluşturma Tarihi 19 Şubat 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 19 Şubat 2024 09:30

Yabancı işletmelerin Çin'e doğrudan yatırımları geçen yıl 1990'ların başından bu yana en düşük miktarda arttı..

Devlet Döviz İdaresi'nin (SAFE) Pazar günü açıkladığı verilere göre, Çin'in ödemeler dengesindeki doğrudan yatırım yükümlülükleri geçen yıl sadece 33 milyar dolar artarak 2022'ye göre %82 azaldı.
Veriler, geçen yılki zayıf toparlanmanın etkisini gösteriyor. Yatırımlar 1998'den bu yana ilk kez 2023'ün üçüncü çeyreğinde düştü. Son çeyrekte biraz toparlanıp büyümeye dönse de, o dönemdeki 17,5 milyar dolarlık yeni para 2022'nin aynı dönemine göre üçte bir oranında daha düşüktü.
Ekonomistlere göre, SAFE'nin net akışları ölçen verileri, yabancı şirket karlarındaki eğilimleri ve Çin'deki faaliyetlerinin boyutundaki değişiklikleri yansıtabilir. Ulusal İstatistik Bürosu verilerine göre, Çin'deki yabancı sanayi firmalarının karları geçen yıl bir önceki yıla göre %6,7 düştü.
Ticaret Bakanlığı'nın daha önceki rakamları Çin'e yapılan yeni doğrudan yabancı yatırımların geçen yıl son üç yılın en düşük seviyesine gerilediğini göstermişti. Ekonomistler, MOFCOM'un rakamlarının mevcut yabancı firmaların yeniden yatırılan kazançlarını içermediğini ve SAFE rakamlarından daha az değişken olduğunu söyledi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.