ILO: Aynı anda birkaç kriz dünya çapında iş gücü piyasalarını baskılıyor

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), küresel iş piyasasının Kovid-19 kaynaklı krizler, iklim değişikliği ve Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle baskı altında olduğunu belirterek, işsizlik ve eşitsizliğin artacağı uyarısında bulundu.

Oluşturma Tarihi 31 Ekim 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 31 Ekim 2022 16:06

ILO tarafından açıklanan "İş Dünyası" 10'uncu izleme raporunda, küresel iş gücü piyasalarında görünümün son aylarda kötüleştiği kaydedildi.

Birden fazla ve art arda gelen ekonomik ve siyasi krizlerin dünya çapında iş gücü piyasasının toparlanmasını tehdit ettiği belirtilen raporda, bunun hem işsizlik hem de eşitsizliği artıracağı uyarısında bulunuldu.

Rusya-Ukrayna savaşının neden olduğu ekonomik sarsıntı ve para politikasının daha da sıkılaşmasının tüketim üzerindeki etkisiyle küresel istihdam büyümesinin 2022'nin son çeyreğinde önemli ölçüde kötüleşeceği vurgulanan raporda, yılın başlarında görülen küresel çalışma saatlerindeki toparlanmanın ikinci ve üçüncü çeyreklerde tersine döndüğüne dair işaretler olduğu bildirildi.

Raporda, "Artan enflasyon oranları birçok ülkede reel ücretlerin düşmesine neden oluyor. Bu, birçok ülkede çok düşük gelir gruplarını etkileyen Kovid-19 krizi sırasında gelirdeki önemli düşüşlerin ardından geliyor." denildi.

ILO raporunda, Kovid-19 salgını öncesi seviyeye (2019'un 4'üncü çeyreği) göre bu yılın ikinci çeyreğinde 40 milyon daha az tam zamanlı iş olduğu bildirildi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.