Küresel akıllı telefon pazarı yüzde 8 daraldı

Counterpoint Research'ün verilerine göre, talebin çoğu gelişmiş pazarda azalması nedeniyle küresel akıllı telefon pazarı %8 oranında daralarak son on yılın en düşük üçüncü çeyrek seviyesine geriledi.

Oluşturma Tarihi 17 Ekim 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 17 Ekim 2023 09:24

Counterpoint'in Reuters ile paylaştığı veriler, Çinli Xiaomi, Oppo ve Vivo firmalarının da dahil olduğu ilk beş markanın payının son üç yılın en düşük seviyesine gerilediğini gösterdi.

Rapor, pazarda devam eden çöküşün, sevkiyatları 3'ncü çeyrekte %8 oranında azalan Apple gibi şirketlerin gelecekteki kazançlarını azaltabileceği korkusunu körüklediği belirtilirken, pazar lideri Samsung'un bu dönemde satış hacminde %13'lük bir düşüş olduğu vurgulandı.

Bu çeyrekte pazar payı kazananlar arasında Huawei de yer alıyor. Huawei, ABD'nin katı yaptırımlarına rağmen, bu yılın başlarında gelişmiş bir yerli üretim çip kullanan Mate 60 Pro akıllı telefonuyla sektörü şok etti.

Counterpoint, Eylül ayında satışa sunulan iPhone 15 serisini ABD, Avrupa ve Kore gibi gelişmiş pazarlarda büyümeyi canlandırmaya yardımcı olabilecek bir faktör olarak gösterdi.

Pazar araştırma şirketi, "Güçlü bir Eylül ayının ardından, iPhone 15 serisinin tam etkisiyle ivmenin yılsonuna kadar devam etmesini bekliyoruz" dedi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.