Zayıf arttı: Küresel elektrikli araç satışları belli oldu

Küresel elektrikli araç satışları Şubat'ta %3 gibi cılız bir oranda artış gösterdi.

Oluşturma Tarihi 13 Mart 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 13 Mart 2024 08:55

Pazar araştırma firması Rho Motion'ın verilerine göre, tamamen elektrikli ve plug-in hibrid araçların (PHEV) küresel satışları Şubat ayında, Çin Yeni Ay Yılı kutlamalarının etkisiyle geçen yılın aynı dönemine göre %3 gibi cılız bir oranda arttığını söyledi.

Şirket küresel satışların 800.000 adede ulaştığını açıkladı. Avrupa'daki satışlar geçen yılın Şubat ayına göre %12, ABD ve Kanada'da %31 artarken Çin'de %12 düştü.

Rho Motion veri yöneticisi Charles Lester, "Daha düşük büyümenin nedeni, Çin'in elektrikli otomobiller için hala baskın pazar olması" dedi.

Tüketiciler daha uygun fiyatlı modellerin piyasaya çıkmasını beklerken, elektrikli otomobillere yönelik satış talebi birkaç yıl boyunca önemli ölçüde arttıktan sonra son aylarda azaldı.

Lester, Çin'deki satışların bu yıl şu ana kadar %34 arttığını ve Çin'de geçen yıl Ay Yeni Yılı'nın Ocak ayına denk geldiği düşünüldüğünde pazarın performansına ilişkin daha iyi bir gösterge sunduğunu söyledi.

Rho Motion küresel elektrikli otomobil satışlarının bu yıl %25 ila %30 arasında artmasını bekliyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.