40 yaşını deviren otomobiller

Petrol krizi ve savaşların yaşamı etkilediği 70'li yıllar otomobil endüstrisi için kritik bir dönemdi. Bu döneme ayak uyduran modeller başarılarını günümüze de taşıyor.

Amerika'da 1973'te ortaya çıkan ve tüm dünyaya yayılan petrol krizi, tıpkı birinci ve ikinci dünya savaşlarında olduğu gibi otomotiv endüstrisinin kabusu oldu. Benzin ve motorinin oldukça pahalı olduğu ve bazı yerlerde karneyle satıldığı 1973 sonrası büyük motorlu otomobil kullanmak neredeyse imkansızdı. Özellikle Amerika'da küçük hacimli motora ve boyutlara sahip modeller yollara çıkmaya başladı ama halk, bu durumu kabullenemekte zorluk çekti. Avrupa'da ise zaten küçük otomobiller 1950'lerden itibaren kullanıldığı için 70'lerin ortalarında da petrol kriziyle mücadelede halkın imdadına yetiştiler. Özellikle 1976, ekonomik, sportif ve lüks otomobillerin dengeli olarak üretilmeye başladığı bir yıldı. Amerika'ya ihraç edilen Ford Fiesta, pratikliği ve konforuyla öne çıkan Renault 14, Porsche 911'in iki katı satış rakamlarına ulaşan Porsche 924, Amerika'ya turbo dizel olarak ihraç edilen ve sağlamlıyla ün salan W123, otomobil tarihinin önemli modellerindendi. Sonuçta 1976 yılında üretimine başlanan modellerin çoğu, 1979'da yaşanan petrol krizini de atlatarak hem markalarını da ayakta tuttular, hem de gelecekteki modellerine yol açtılar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.