Dünya Kupası Tarihine Yolculuk

Meksika'ya ikinci kez ev sahipliğinin verilmesi İtalya'yı ateşledi. 3 kez kupayı kazanan İtalyanlar bunu bir de evlerinde yaşamak istedi.

1990
Maradaona bakarken, Kaiser kupayı kaldıracak

Meksika'ya ikinci kez ev sahipliğinin verilmesi İtalya'yı ateşledi. 3 kez kupayı kazanan İtalyanlar bunu bir de evlerinde yaşamak istedi. FIFA oylamasında 7 Sovyet oyuna karşı 11 üye 'İtalya' dedi. 2.5 milyonu aşkın futbolsever İtalya'nın 12 kentindeki statlara yayılan turnuvada oynanan 52 maçı yerinde izledi. Bu bir önceki turnuvada Meksika'da 2 milyon 300 bin rakamının geçilmesi ve yeni bir rekor anlamına geliyordu. Ancak bu ilgi ve alaka turnuvayı kurtarmaya yetmedi. İtalya '90 kupa tarihinin en zevksizi ilan edildi. En önemli sürpriz Afrika Aslanı Kamerun efsanesinin doğumu oldu. Açılış maçında son şampiyon Maradonalı Arjantin'i 9 kişi kaldığı maçta 1-0 yenip tüm dünyayı şaşırttı Omam Bıyık ve arkadaşları. Kamerun Devlet Başkanı'nın isteği ile kupaya götürülen takımın en yaşlısı 38'lik Roger Milla, 4 golle takımının çeyrek finale kadar yükselmesinde rol oynayacaktı. Final 86'nın aynısı idi. Maradona'lı Arjantin ile, Beckenbauer'in çalıştırdığı Almanya. Geçen sefer gülen Arjantin bu kez kaybedecek, Kaiser lakaplı Beckenbauer futbolcu iken de uzandığı kupayı ülkesine kazandıracaktı. Bu Almanların aldığı 4. kupa oacaktı. Kupada artık Fedral Almanya ve Yugoslavya yer almayacaktı. Dünya değişiyordu, biri duvarı yıkacak diğeri karışıp yıkılacak iki ülke vardı Avrupa'da...
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.