ABD’de yeni kriz çanları! Bütün dünya bu sorunun cevabını merak ediyor: Fed ‘Şahinleşiyor’ ama…

Koranavirüsü, Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) pandemi ilan etmesinin ardından yaklaşık 22 ay geçti. Bununla beraber özellikle 2021 yılında, bu küresel sağlık krizinin ekonomiler üzerinde yan etkileri daha çok hissedilmeye başlandı. Özellikle ABD ve AB ülkelerinde görülen enerji, gıda krizleri, Asya merkezli ihracat ülkelerindeki tedarik sorunları, küresel düzeyde artan enflasyon ve enflasyon endişelerini körüklüyor. Nitekim ABD'de son 40 yılın en yüksek enflasyon rakamları görüldü. Bununla beraber ülkede açıklanan kritik makro verilerde zayıflama dikkat çekerken, ABD Merkez Bankası'nın (Fed) beklenenden önce şahinleşerek, 2022'de 3-4 faiz artırımı yapabileceği ihtimali güçlendi. Bu durum ABD ve tüm dünyada yeni tartışmaları beraberinde getirdi.

ABD'de yüzde 7 ile 1982 yılından beri en yaşanan en büyük enflasyonun görülmesi, Fed'e söylem değiştirerek daha 'Şahin' bir duruşu beraberinde getirdi. Fed'in daha önce ısrarla 'Enflasyonda yükseliş geçici, 2023 yılından önce faiz artışı söz konusu değil mesajları' yerini, daha sıkı para politikası söylemlerine bıraktı. Ancak, Fed'in para politikasını belirlemesinde büyük önem verdiği makro veriler, parasal desteğin erkenden çekilmeye başlanmasının sorun olabileceği yönünde sinyaller veriyor. Bilindiği üzere doların patronu Fed'in alacağı aksiyonlar, tüm dünyayı yakından ilgilendiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.