Şimdi sosyal medyada olmamak moda! ABD'deki yeni trende Türk ünlüler nasıl bakıyor?

Yurt dışında ünlüler arasında başlayan bir akım Türkiye'de de tartışılıyor. Aralarında manken Kate Moss ve oyuncu Scarlett Johansson gibi şöhretli isimler de var. Özel hayatın gizliliğine vurgu yaparak sosyal medyada olmamayı, gerçekte var olmayı tercih ediyorlar. Brad Pitt ise "Genç olsam belki ama şu an bana katısı yok" diyor. Sabah Pazar da Türkiye'den ünlü isimlere sordu; sosyal medyada olmamayı düşünür müsünüz? Çoğu bilgi kirliliğinden şikayetçi. Tülin Şahin, sosyal medya sayesinde birçok kişinin üretmeden burada şöhret olmasına vurgu yaptı. Aydilge "Sosyal medya insanı bir eşyaya dönüştürüyor" derken Sinan Akçıl ise "Ben de bu akıma katılabilirim" diyor.

Düşünün sosyal medya ne kadar uzun süredir hayatımızda... Konu üzerinde yapılan akademik araştırmalarda 1971 yılında ilk e-mail'in atılmasıyla birlikte sosyal medyanın start aldığı savı benimsenir. Yani bugün mesela Facebook üzerinde açılmış bir milyarı aşkın hesabın temelleri şu an bildiğimiz tüm sosyal medya platformlarının başlangıcı olarak da yine o yollanan ilk e-mail kabul ediliyor. 1997'de weblog terimi ortaya çıktı. 2004'te Wordpress ile blog ve blogger'lık daha fazla önem kazandı, kazanç kaynağına dönüştü. 2004'te Facebook açıldı. Tüm bu platformlar da dijital sosyalliği hızlandırdı. LinkedIn 2002 senesinde iş dünyası ve kariyer odaklı profesyoneller için kuruldu. 2010'da Instagram hayatımıza girdi. Ve sonrasında ardı ardına çeşitli platformlar kuruldu o günden bugüne kadar...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.