YKS baraj puanı ile ilgili önemli açıklama! Üniversite sınavı 2022 YKS baraj puanı kalktı mı, neden kalktı, bu yıl var mı, yok mu?

YÖK tarafından gelen son dakika açıklamasına göre; YKS baraj puanı kaldırıldı. Üç oturumdan oluşan üniversite sınavında adaylar belirlenen barajı geçmedikleri takdirde tercih yapamıyordu. Yeni karar doğrultusunda TYT puan türü için 150, SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türleri için 180 olan sınav puanı barajı uygulaması kaldırıldığı bildirildi. Bu noktada sınava katılım sağlayacak binlerce kişi "YKS üniversite sınavı baraj puanı kalktı mı, neden kalktı, bu yıl var mı, yok mu?" sorularına yanıt arıyor. YÖK konuyla ilgili olarak tüm detayları adayların bilgisine sundu. Peki, 2022 YKS üniversite sınavı baraj puanı kalktı mı, neden kalktı, bu yıl var mı, yok mu? İşte detaylar...

YKS baraj puanı ile ilgili son dakika gelişmesinin ardından senelerdir bilinen bir kural değişmiş oldu. Adayların kurumlara yerleştirilmesi için sınır olan bu puanın kaldırılması kararı geçtiğimiz hafta duyurulurken bu önemli konu halen gündem olmaya devam ediyor. "2022 YKS üniversite sınavı baraj puanı kalktı mı, neden kalktı, bu yıl var mı, yok mu?" soruları bu noktada yanıt aramaya başladı. Üniversite sınavına ilişkin detaylar yayımlanan ÖSYM kılavuzunda da yer aldı. Buna göre artık TYT puan türü için 150, SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türleri için 180 olan sınav puanı barajı uygulanmayacak. Peki, YKS üniversite sınavı baraj puanı kalktı mı? İşte yeni sistemin detayları...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.