112 görevlileri adeta yalvarmış

BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği helikopter kazasının ardından gazeteci İsmail Güneş'in aradığı 112 acil servis ekiplerinin, enkazın yerinin tespit edilebilmesi için gün boyu 2 dakikada bir 155 polis ve 156 jandarma telefonlarını aradığı ortaya çıktı. Meclis Araştırma Komisyonu'na ulaşan 112 ses kayıtlarına göre, görevliler, kazadan 5 gün sonra cesedi bulunan İsmail Güneş'le irtibatı korumaya çalışırken sürekli polis ve jandarmayı aradı. İlk başta 155'teki memurları olayın gerçekliği konusunda ikna etmekte zorlandığı anlaşılan 112 görevlileri, 21 arama yaptı, "Helikopterin yerini tespit edebildiyseniz hemen söyleyin. Ekiplerimiz hazır" uyarısında bulundu. 112 doktorunun, konuşmasından bazı bölümler: - 112 komuta merkezinden arıyorum. Çağlayancerit'te miting vardı Muhsin Yazıcıoğlu için. Helikopterin düştüğü şekilde bir ihbar aldık biz. - 6 yaralı var verdikleri bilgiye göre, ama yeri bildiremiyorlar. Yerköy civarı diyorlar. Şahıslardan bir tanesi. Var mı sizin bilgilerinizde Yerköy? - Yeri bilmiyoruz diyorlar Yerköy diye bir şey çıktı ağızlarından sadece. Yozgat olamaz çünkü yeni hareketlenmiş olmaları lazım, çünkü bizim ekibimiz görev alanındaydı. Ekibimiz istasyona döndü biz bu ihbarı aldık. Yani çok ilerlemiş olamazlar. - Tespit edin, arıyor bizi. Telefonunun şarjı bitmek üzereymiş, lütfen acele edin. -Tespit edebiliyor musunuz beyefendi? Ne sormamızı istiyorsunuz başka ne soralım? 14.30'da havalanmış. Helikopterin içinden arıyorlar. Erhan Bey diye isim hatırladı şimdi. Diğerleri yaşamıyor diyormuş. Muhsin Bey'le aynı helikopterdeler. Bir tek kendisi canlıymış. - Yalnız telefonla arayan kişinin şarjı bitmek üzere. (155 memuru, Güneş'in telefon numarasını üç görüşmede tekrar tekrar alıyor. Güneş, 112'yi son aradığında sadece "helikopter kazasıyla ilgili olarak" diyor ve telefon kapanıyor.)

ŞAŞIRTAN İFADE
Komisyon, kaptan pilot Fevzi Altunbulak'ı dinledi. Altunbulak, Isparta'da düşen uçağın 89 kez arıza yaptığını, ancak pilotların şirket baskısı nedeniyle kayıt dışı bir uçuş defteri tutarak arıza bilgilerini gizlediğini anlatarak, "Arızaya ilişkin not düşerse, arıza giderilene kadar o uçak uçamaz. Özellikle küçük şirketler pilotları 'idare et' diye zorluyor" dedi.
BİZE ULAŞIN