Cuma 12.06.2009
Son Güncelleme: Cuma 12.06.2009

Markalara geçit yok

Türk Patent Enstitüsü (TPE) bugüne kadar içinde, "Kürt" kelimesi geçen 8 marka başvurusunun tamamını reddetti:
Kürt Enstitüsü: İlk başvuru 10 Eylül 2002'de Zend Bilim Kültür Eğitim Basın Yayın Ticaret Ltd. Şti. tarafından yapılan "Enstituya Kurdî Stenbol 1992" (Kürt Enstitüsü İstanbul 1992) markasının tesciline virelen ret kararına gerekçe olarak eksikliklerin zamanında giderilmesi gösterildi.
Kürt Kolası: 23 Temmuz 2003'de "Colakurda" ismini tescil ettirmek için başvuran Akıl Gıda Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'ne 2 Mart 2004'te gelen ret yanıtında da aynı gerekçe gösterildi. Ardından 2004'te yapılan iki farklı başvuru daha eksik evrak gerekçeleriyle reddedildi. 2005'te "Cola Kurdi nu" ismi için yapılan başvuru geri çevrildi. 2006'da "Cola Kurdion" ismi için yapılan talebin akıbeti de aynı oldu. 2007'de "Cola Kurda" talebinden sonuç alınamadı.
Kurdcell'e de vize yok: Son olarak Murat Arslanoğlu isimli turizmci, şansını iletişim alanında denedi. "Kurdcell" markası için 17 Ocak 2009'da TPE'ye başvurdu. Ancak, Aslan'ın, Turkcell'e rakip olacak marka başvurusuna ret yanıtı verildi.
Kürt Kızı beklemede: Hilal Çanta Promosyon Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nin TPE'ye 7 Nisan 2009'da "Keçka Kurda" (Kürt Kızı) markası için yaptığı başvuruya 29 Nisan 2009 verilen yanıtta ise, başvuruda eksik evrak tespit edildiği, noksanların giderilmesi halinde başvuru değerlendirme işleminin devam edeceği belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.