Perşembe 25.06.2009

Aşırı yoğunluk ve rüzgâr uçakları havada bıraktı

Tatil sezonunun açılmasıyla birlikte hava trafiğinde yaşanan yoğunluğa önceki gün de şiddetli rüzgâr eklendi. Rüzgârın şiddetini artırması yüzünden inişlerde iki uçak arasında yapılan ayrım 5 milden 7'ye çıkarılınca, İstanbul semaları uçaklarla doldu. Günde ortalama 850 uçağın inişkalkış yaptığı Atatürk Havalimanı'ndan, Lufthansa'nın Frankfurt, Air France'ın Paris ve THY'nin 2 uçağı Sabiha Gökçen Havaalanı'na yönlendirildi. 22 Haziran Pazartesi günü 870 uçağın iniş kalkış yaptığı Atatürk Havalimanı'na 23 Haziran günü ise 827 uçak iniş-kalkış gerçekleştirdi.
"İSTANBUL'A 3'ÜNCÜ ALAN ŞART"
Hava trafiği yoğunluğundan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan da etkilendi. Fransa'nın başkenti Paris'te düzenlenen Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü Bakanlar Konseyi toplantısına katılmak için önceki akşam saat 18.05'te Ankara'dan İstanbul'a gelmesi beklenen Babacan'ın uçağı, yoğunluk nedeniyle bir süre havada tur attı. Saat 19.00 sıralarında inebilen uçaktan özel bir araçla alınan Babacan, Paris'e uçtu. Yolcu ve uçak trafiğinin en yoğun olduğu havaalanının Atatürk Havalimanı olduğuna dikkat çeken Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği Genel Sekreteri Musa Alioğlu, yaşanan yoğunluğu değerlendiriken "Bu işin tek çözümü üçüncü havalimanı olabilir. Ama o ana kadar yoğunluktan kaynaklanan sorunu ek pist çözebilir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.