Salı 28.07.2009 00:00
Son Güncelleme: Salı 28.07.2009 16:18

İstanbul yolcu rekoru kırdı

Atatürk Havalimanı'nda üç günde tarihinin en yoğun yolcu ve uçak hareketliliği yaşandı.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) verilerine göre; 24-27 Haziran günleri arasında dış ve iç hat terminallerinden 326 bin 074 yolcu geçerken, pistlerden 2 bin 604 uçak iniş kalkış yaptı.
Yetkililer, gece 24.00'ten sabah 05.00'e kadar hava trafiği azaldığı için gündüz ortalama her dakika bir uçağın iniş ya da kalkış yaptığını kaydetti. Bu arada yoğunluk nedeniyle uçakların pistlerde bıraktığı lastik izleri gece temizleniyor. Pistleri 24 Haziran'da 900 uçak kullanırken, terminallerden 106 bin 442 yolcu gelip geçti.
Atatürk Havalimanı tarihinin uçak hareketliliği olan bu günden bir gün sonra 828 uçak sefer düzenleyip 110 bin 57 yolcuya hizmet verildi. 26 Haziran'da ise 876 uçakla 109 bin 575 yolcu taşındı. DHMİ görevlileri, pistlerde biriken lastik izlerini temizlemek için hava trafiğinin yoğun olmadığı gece yarısı çalışıyor. Özellikle kısa olarak bilinen 06-24 başta olmak üzere pistler gece sırayla birkaç saatliğine uçuşlara kapatılarak, bakım onarım ve lastik izi temizlemesi yapılıyor.
Öte yandan ihalesi EKO inşaat tarafından kazanılan 06-24 pistini uzatma çalışmalarına da ekim ayında başlanacağı öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.