Cumartesi 15.08.2009 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 15.08.2009 15:56

Yolcular havalimanında perişan oldu

Atatürk Havalimanı'nda bagajların uçağa ulaştırılmasını sağlayan Bagaj Handling Sistemi (BHS) arızalanınca binlerce yolcu perişan oldu.
Dış hatlar terminalinde uzun kuyruk oluşturan sıkıntı yolcular uçaklarını kaçırma telaşı yaşadı. Seferlerdeki gecikmeler tepki toplamamak için elektronik panolara yansıtılmadı. Terminal görevlileri otomatik sistemle uçağa ulaştırılamayan yüzlerce bagajı, el arabalarına yükleyerek götürmek zorunda kaldı. Kendilerine bilgi verilmediğinden yakınan yerli ve yabancı yolcular, görevlilere tepki gösterdi.
FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...
Alınan bilgiye göre; sabah Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ne gelen yolcular, bilet bagaj işlemlerini yaptırırken saat 07.30 sıralarında talihsiz bir durumla karşılaştı. Kontuarlarda işlemlerini yaptırıp bagajlarını da uçağa göndermek isteyen yolcular, otomatik taşıma sisteminde teknik arıza meydana gelmesiyle sıkıntı yaşadı. Sorun, teknisyenlerin müdahalesiyle 45 dakika kadar sonra çözülse de arıza tekrar etti. İlerleyen dakikalarda yurtdışına çıkmak için terminale gelenlerin de eklenmesiyle kontuar önünde uzun yolcu kuyrukları oluştu.
İşlemleri elle yapmak zorunda kalan kontuar çalışanları da zorlandı. Bu arada çok sayıda kişi uçaklarını kaçırma telaşı yaşadı. Teknisyenler bir yandan arızayı gidermek için çaba sarf ederken diğer yandan da bantlar üzerine birikmiş yolcuların eşyalarını topladı. Taşıma görevlileri ise el arabalarına yükledikleri bagajları uçağın altına taşımak zorunda kaldı.
Almanya'da yaşayan Abdullah Uğur isimli bir yolcu, yaşanan kaosun nedenini öğrenmek için yetkilileri sorduğunda sert cevaplar aldığına tepki gösterdi. Bir işçi derneğinde başkan olduğunu söyleyen Uğur, vatandaşların hiçbir şey olmamış gibi davranmasına da şaşırdığını dile getirdi.
Alman vatandaşı Hurbord Blessing da, iki adet bagaj vermek için iki saat beklediğini, sorunun ne olduğunu hiçbir görevlinin kendilerine bildirmediğini anlattı. Yolcu kuyruklarına yeni katılan kişilerin de sorundan habersiz beklemeleri dikkat çekti.
Atatürk Havalimanı yetkilileri, sorunun bagajların bantlara sıkışmasından sonra kaynaklandığını, muhtemelen öğle vakti işleyişin normale döneceğini açıkladı.
Yolcunun check-in işleminden sonra alınan bagajı, bantlarla birbirine bağlı 'Bagaj Handling Sistemi' aracılığıyla 'shot altı' denilen bagajların toplanma mahalline getiriliyor. Nereye gideceği ayrılan bagajlar daha sonra uçağa yükleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.