Pazar 16.08.2009
Son Güncelleme: Pazar 16.08.2009

Araplar İstanbul'u çok sevdi, her yıl daha çok geliyor

2 yıl önce Türk dizileriyle başlayan ilgi, Başbakan'ın "one minute" çıkışıyla doruğa çıktı. 11 Eylül sonrası Batı'daki bakışın değişmesi de Araplar'ı hem Müslüman hem de modern Türkiye'ye yöneltiyor

Türkiye ve özellikle İstanbul Arap turistlerin gözdesi oldu. Dizi furyasıyla başlayan bu ilgi Başbakan Erdoğan'ın Davos'ta İsrail Cumhurbaşkanı'na yaptığı çıkışla bu yıl katlandı. İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü verilerine göre; 2009 yılı Ocak-Temmuz aylarında İstanbul'a yaklaşık 4 milyon 179 bin turist giriş yaptı. Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2.4 artış gösterirken, bölgesel olarak en yüksek artış Ortadoğu ve Arap ülkelerinden gelen turist oranlarında yaşandı. 2009'un ilk 7 ayında İstanbul'a gelen Arap turist sayısı 375 bine ulaşarak, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 arttı. Arap turist oranındaki artış, turistik mekânların yanı sıra İstanbul'daki büyük alışveriş merkezlerinde de (AVM) kendisini gösterdi. Herhangi bir AVM'de günün hemen her saatinde Arap turistlere rastlamak mümkün.
AVM'LERİ DOLDURUYOR

Alışveriş yapmayı seven Arap turistler, AVM'lere hatırı sayılır miktarlarda para bırakıyor. Daha çok İstanbul Boğazı'nı gören yerlerde konaklamayı tercih eden Arap turistler, geceliği 2 bin euroya varan suit odalarda kalıyor. Geniş aile olarak gelen Arap turistler ise otel yerine villa kiralıyor. İstanbul Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Emre Bilgili, son iki yıldır İstanbul'a gelen Arap turistlerin sayısının katlanarak arttığını söyledi. Bilgili, "Türkiye'nin, Arapların gözünde giderek artan bir popülaritesi var. Başbakan'ın Davos'taki 'One minute' çıkışıyla birlikte Arap ülkelerinde Türkiye'ye karşı başlayan sempati, turizme de olumlu etki yaptı. Hükümetin İslam dünyası ile kurduğu ilişkiler ve Ortadoğu ülkelerinde hayranlıkla izlenen Türk dizilerinin de katkısı büyük. Özellikle İstanbul'un en güzel ve ihtişamlı mekânlarında çekilen diziler Araplar'ı cezbediyor. Bir önceki yıl yüzde 20 olan artış oranı, bu yıl yüzde 30'a çıktı" dedi. Arap turizminde sürekliliği sağlamak gerektiğini belirten Bilgili, "Bir zamanlar yine böyle Arap turist akını vardı, ama uyanıklar yüzünden kaçtılar. Aynı hatayı yapmamalıyız" dedi. İstinye Park Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Hakan Kurt, "Arap turistlerde ciddi artış var. Bu, cirolara da olumlu yansıyor. Geçen gün bir Arap turist 80 bin TL'lik alışveriş yaptı. Daha çok lüks markaları tercih ediyorlar" dedi. Cevahir AVM Pazarlama Müdürü Yusuf Esenkal da, " Arap turistlerde diğerlerine oranla ciddi bir artış gözlemliyoruz. Araplar pazarlık yapmıyorlar ve daha fazla harcıyorlar. Özellikle kadın giyim, kozmetik, yaldızlı ev tekstil ürünleri ve mücevher alıyorlar" diye konuştu.

KRALİYET AİLESİ DE
Çırağan Palace Kempinski'nin Satış Direktörü Koray Şahmalı, son dönemde Suudi Kraliyet Ailesi üyelerinin de tatil için İstanbul'u tercih ettiğini belirterek, "Genel olarak gecesi 2 bin eurodan başlayan suitlerimizi tercih eden delegasyonlar ve tatile gelen Kraliyet Ailesi üyelerinin konaklamalarıyla, hedeflediğimiz artışı yakaladık" dedi. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Başkanı Timur Bayındır da, Arap turist yoğunluğunun otel işletmecilerine biraz olsun rahat nefes aldırdığını söyledi. Bayındır, "Bu yaz döneminde otelleri Arap turistler doldurdu. Bunda 6-7 senedir Arap ülkelerinde sürdürülen tanıtımların büyük katkısı oldu" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.