Pazartesi 07.09.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 07.09.2009

'Depremi önceden belirler demedim, bu bir tahmin'

Doç. Dr. Oğuz Gündoğdu'nun İTÜ tarafından geliştirilen sistemin depremi 4 gün önceden haber verdiğini söylediğine ilişkin haber, kamuoyunda heyecan yaratırken deprem uzmanlarını ise şaşırttı. Gündoğdu basında yer alan açıklamasıyla ilgili olarak "Söylediklerimle yazılan şey farklı. Ben 'tahmin edilebilir' dedim" derken, uzmanlar depremin zamanını net olarak belirlemenin henüz mümkün olmadığı görüşünde. Doç. Dr. Gündoğdu, açıklamasıyla ilgili "Söylediklerimle, yazılan şey farklı. Sistem sayesinde depremin 3 saat, 4 gün ya da 1 buçuk ay önceden tahmin edildiğini söyledim. 'Kesin 4 gün önceden belirler' diye birşey demedim. Bilmek başka, tahmin etmek başka" dedi. Projenin başkanlığını yürüten İTÜ Elektrik-Elektronik Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Berk Üstündağ da, "Proje 10 yıldır veri topluyor. 2 saatle bir haftalık süre içindeki anomalileri eşleştiren bir sistemimiz var. Nasıl EKG'de kalpteki ritim bozukluklarına bakarak kişinin kalp krizi geçirme riski belirlenebiliyorsa, biz de farklı coğrafyalara konulan cihazların birbirlerine göre işaret farklılıklarına bakarak deprem riskini ölçebiliyoruz. Bu sadece tahmin" dedi. Prof. Dr. Ahmet Ercan da, "Marmara'da depremin nerede, hangi büyüklükte, hangi derinlikte olacağını biliyoruz. Bilmediğimiz tek şey, ne zaman olacağı üzerine" diye konuştu. Prof. Dr. Naci Görür'ün yorumu ise "Bu yeni birşey değil" oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.