Salı 08.09.2009
Son Güncelleme: Salı 08.09.2009

7 bin kilometrelik dev proje Meclis'te

Davutoğlu'nun Kafkasya- Avrupa otoyolunu AB bakanlarına önermesi 2007'de KEİ ülkelerince imzalanan ilgili anlaşmayı gündeme getirdi

Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun Ermeni açılımı kapsamında AB'li bakanlara önerdiği Kafkaslar'ı Avrupa'ya bağlayacak "barış yolu" projesi, TBMM'nin gündeminde bulunuyor. 12 ülkeyi boydan boya geçen, İstanbul'u Erivan'a, Erivan'ı Bakü'ye bağlayan toplam 7 bin kilometre uzunluğundaki Karadeniz Çevre Yolu anlaşması onaylanmayı bekliyor.

GÜL İMZALADI

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Dışişleri Bakanı olduğu dönemde Karadeniz Ekonomik İşbirliği'ne üye 12 ülke 2007 Nisan ayında "Karadeniz Çevre Karayolunun Koordineli Olarak Geliştirilmesine Dair Mutabakat Zaptı" imzalamıştı. Bu anlaşmanın onaylanmasına ilişkin yasa tasarısı TBMM'ye geldi ve Dışişleri Komisyonu tarafından kabul edildi. Anlaşma halen Genel Kurul gündeminde bulunuyor.

BİN 985 KM'Sİ TÜRKİYE'DE

Asya'yı Avrupa'ya bağlaması için gündeme gelen yol, anlaşmaya göre "Karadeniz Çevre Karayolu" ismini taşıyacak. 12 ülke ve 24 şehirden geçecek yol ile Kafkaslar Balkanlar'a bağlanacak. Yolun Avrupa yol ağı ile bağlantıları yapılacak. Böylece Karadeniz Çevre Yolu, Avrupa yol şebekesine bağlanacak. Bakü'den yola çıkan biri Batı Avrupa ülkelerine kadar gidebilecek. Yolun bin 985 kilometrelik bölümü Türkiye'den geçecek. Her ülke kendi sınırları içindeki yapım maliyetlerini karşılayacak. AB fonları yolun yapımı için kullanılabilecek. Anlaşmada yolun ana güzergah ve bağlantılarının kapsayacağı ülke ve şehirler şöyle sıralandı: "Komotini, Dedeağaç (Yunanistan), Edirne, İstanbul, Samsun, Trabzon (Türkiye), Batum, Poti (Gürcistan), Erivan (Ermenistan), Bakü (Azerbaycan), Novorosisk, Rostov-on-Don, Taganrok (Rusya), Mariupol, Melitopol, Odessa (Ukrayna), Kişinev (Moldova), Bükreş, Köstence (Romanya), Haskovo, Sofya (Bulgaristan), Niş, Belgrad (Sırbistan), Tiran (Arnavutluk)." Anlaşmada, ana güzergahın hangi şehirlerden, bağlantıların hangi şehirlerden geçeceğinin daha sonra imzacı ülkeler tarafından belirleneceğinin altı çizildi.

AVRUPA-ASYA BAĞLANTISI

Anlaşmanın gerekçesinde, "Bu yol kapsamında, AB, Karadeniz ve Asya ülkeleri arasında bağlantı kurulmasının, karayolu ile uluslararası yük ve yolcu taşımacılığının ülke ekonomilerinin gelişmesinde büyük öneme sahip olduğu ve böylece uluslararası karayolu ağları üzerinde yük ve yolcu taşımacılığını teşvik eden KEİ üye ülkeleri arasında işbirliğinin güçlendirilmesinin sağlanacağı" belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.