Perşembe 24.09.2009
Son Güncelleme: Perşembe 24.09.2009

İstanbul Barosu'na 'yeşil alan' şoku

Şişli'de inşa etmeyi planladığı yeni Baro Merkezi projesi Mimarlar Odası'nın açtığı davaya takılan İstanbul Barosu'na, bir kötü haber de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nden geldi. İBB Meclisi, 2 yıl önce yapılaşmaya açılan araziyi yeniden "yeşil alan" olarak belirledi. İstanbul Barosu, imar planında yeşil alan olarak ayrılan Şişli Esentepe'deki araziyi 2006'da Milli Emlak'tan devraldı. Araziye yeni Baro Merkezi'ni inşa etmeyi planlayan İstanbul Barosu yetkilileri, inşaat izni için İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'ne başvurdu. Belediyenin planlama müdürlüğü ile Park ve Bahçeler Müdürlüğü plandaki yeşil alan miktarının korunmasını isteyerek olumsuz görüş bildirdi. İstanbul Barosu'nun talebini 2007'de değerlendiren İBB Meclisi, yeşil alan olan araziyi Baro Hizmet Alanı'na aldı. Bu kararın ardından İstanbul Barosu, yeni merkezin mimari projesi için yarışma açtı.
MİMARLAR ODASI İPTAL İSTEDİ

Mimarlar Odası İstanbul Şubesi, İdare Mahkemesi'ne iptal için başvurak, yeşil alanın yapılaşmaya açıldığına dikkat çekti. İstanbul 7. İdare Mahkemesi talebi haklı bularak iptal kararı verdi. Bu kararın ardından İstanbul Barosu'na ikinci şok, iki yıl önce araziyi yapılaşmaya açan İBB Meclisi'nden geldi. Esentepe muhtarlığının araziyle ilgili plan değişikliğine yaptığı itirazı değerlendiren İBB Meclisi, mahkeme kararı doğrultusunda, araziyi yeniden "yeşil alan" olarak tescil etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.