Giriş Tarihi: 18.11.2009

Türkiye'nin yüzde 46.5'i 'dindar', yüzde 3.7'si ilgisiz

Sabancı Üniversitesi'nin araştırmasına göre, yüzde 20 dini vecibelerini yerine getirmiyor

Sabancı Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ali Çarkoğlu ve Prof. Dr. Ersin Kayacıoğlu, Türkiye'nin dindarlık haritasını çıkardı. Araştırmaya göre, Türkiye'de yüzde 46.5 kendini dindar kabul ediyor. Bunu, yüzde 27.8'le "dini vecibelerini yerine getiren ama dine sıkı sıkı bağlı olmadığını beyan edenler" takip ediyor. Yüzde 20'lik bir kitleyi ise "kutsal değerlere bağlı, fakat dini vecibeleri yerine getirmeyenler" oluşturdu. Yüzde 3.7'lik bir grup dine ilgi duymadığını açıkladı. Araştırmaya katılanların yüzde 78'i özgürce ibadet edebildiğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 86'sı laik kesimin hayatlarını serbestçe yaşadığını belirtiyor. Toplam 53 ilde, bin 453 ailenin 18 yaşından büyük fertleri ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmada Türkiye'de insanların Müslümanlığın gereği olan ibadetlerini serbestçe yerine getirip getiremediği sorusuna katılımcıların yüzde 78'i "Evet, getirebiliyorlar" yanıtını verdi. Laik kesimden insanların hayatlarını serbestçe yaşayıp yaşamadığı ile ilgili sorusu üzerine katılımcıların yüzde 86'sı, "Evet" yanıtını verdi. Denekler, dua etmelerinin nedenini "felaketlerden korunma, evlenip yuva kurma, gelir temin etme, sınavda başarılı olma ve futbol takımının kazanması" olarak açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.