Pazar 03.01.2010 00:00
Son Güncelleme: Pazar 03.01.2010 15:46

İki tren çarpıştı

Bilecik'in Osmaneli ilçesi yakınlarında 2 tren kafa kafaya çarpıştı.

11016 sefer sayılı Haydarpaşa-Eskişehir seferini yapan Eskişehir Ekspresi, kırmızı ışık ihlali yaparak, Vezirhan'a bağlı Bayırköy'de 11015 sefer sayılı Eskişehir-İstanbul seferini yapan trene çarptı.

VALİ ÇOLAK: ''KAZADA 1 MAKİNİST ÖLDÜ, 2'Sİ TCDD PERSONELİ OLMAK ÜZERE 14 KİŞİ YARALANDI''
Bilecik Valisi Musa Çolak, iki yolcu trenin çarpıştığı kazada 1 makinistin öldüğünü, 2'si TCDD personeli olmak üzere 14 kişinin yaralandığını bildirdi.
Vali Çolak, gazetecilere yaptığı açıklamada, kazanın iki trenin ray değişimi yaptığı sırada meydana geldiğini belirterek, söz konusu kazada 1 makinistin öldüğünü, 2'si TCDD personeli olmak üzere 14 kişinin yaralandığını söyledi.
FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...

Yaralıların durumlarının iyi olduğunu ifade eden Vali Çolak, şunları söyledi:
''Bölgede hızlı tren projesi çalışmaları nedeniyle elektrik kesinti olduğu bana verilen bilgiler arasında. Fakat kazanın neden kaynaklandığı henüz belli değil. Cumhuriyet Başsavcılığı olayla ilgili soruşturmasını başlattı. Kazada ağır yaralanan makinist Hikmet Koşay olay yerinde hayatını kaybetti.
Yaralılardan TCDD personeli Ali Baltalı ve Hüseyin Ölçer Bilecik'te yapılan ilk müdahalenin ardından Eskişehir Yunusemre Devlet Hastanesine sevk edildi. Yaralı 12 yolcu Bilecik Devlet Hastanesinde tedavi altında. Yaralıların durumları iyi.''
ÖLÜM TUVALETTE YAKALADI

Kazada 11016 numaralı trenin makinisti kazanın olacağını fark ederek rayların üzerine atlayarak kurtuldu. Ancak beklemekte olan trenin makinisti Hikmet Koşay(44) ihtiyacını gidermek için vagonun tuvaletine girdi. Kaza sırasında tuvalette olan Koşay, ağır yaralandı. Yaralı makinist tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti.
Kaza esnasında yaralanan yolculardan, Ahmet Arpacı(19), Kadriye Tatar(77), Melek Baltuğ(70), Nurcan Sarsılmaz(25), Leyla Tatar(48), Dilek Arda(39), Bahattin Nimet(24), Kemal Berat Arda(10), Şevar Arda(12), Murat Tanrısever(49), bilet kontrol görevlisi Hüseyin Ölçer(65) ve Ali Balkanlı(48) Bilecik Devlet Hastanesi'ne kaldırılarak tedavi altına alındı. Aylin Çarboğa ve Ali Metin Beyaz ise Eskişehir Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. Durumu ağır olan Ali Balkanlı ise Bilecik'ten Eskişehir Yunus Emre Devlet
Hastanesi'ne sevk edildi.
Kazanın ardından hayatını kaybeden makinistin cenazesi Bilecik Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Hastaneye gelen Birleşik Taşımacılık Sendikası Eskişehir Şube Genel Sekreteri İsmail Çetin, "Bize ilk olarak yaşadığını söylediler. Ancak daha sonra hayatını kaybettiğini öğrendik. Çok üzgünüz" dedi.
ÖLEN MAKİNİST EMEKLİLİĞİ HAK ETTİĞİ HALDE ÇALIŞIYORMUŞ
Bilecik'in Vezirhan beldesi yakınlarında meydana gelen tren kazasında hayatını kaybeden Eskişehirli 29 yıllık makinist Hikmet Koşay'ın, başarılı çalışmaları ve yardımseverliği nedeniyle meslektaşları tarafından 'Mayk' takma adıyla tanındığı belirtildi.
Bir süre önce Mide rahatsızlığı nedeniyle ameliyat olan 46 yaşındaki Koşay'ın mesleğini çok sevdiğini ve bu nedenle 8 yıl önce evlendiği kaydedildi. Koşay'ın, emekliliğe hak kazandığı halde çalışmaya devam ettiği öğrenildi.
Bu sabah saat ıÜü10.10'da İstanbul Haydarpaşa'dan Eskişehir'e hareket eden 11 bin 16 sefer sayılı Eskişehir Ekspresi, kırmızı ışığı ihlal ederek Vezirhan İstasyonu'nda bekleyen 11 bin 15 sefer sayılı Eskişehir Ekspresi'ne çarptı. Kaza'da Eskişehir'den sabah saat 08:40'da hareket eden Eskişehir Ekspresi'nin makinisti Hikmet Koşay yaşamını yitirdi. KıÜüondüktörler Ali Baltalı ve Hüseyin Ölçer ile iki yolcu yaralandı.
Makinist Koşay'ın hayatını kaybettiği haberi memleketi Eskişehir'de ailesini ve sevenlerini hüzne boğdu.
Koşay'ın öğretmen olan eşi Hülya Koşay, acı haberi alır almaz eşinin babasının yaşadığı Işıklar Mahallesi'ndeki evine gitti. Oğullarının ölüm haberi üzerine fenalık geçiren baba Sadettin, anne Necmiye'ye sağlık görevlileri müdahale etti. Koşay'ın, emekliliği hak ettiği halde çalışmaya devam ettiği ve mesleğini çok sevdiği, 9 aylık Cansu adında bir kızı olduğu belirtildi.
Arkadaşları tarafından sevilen bir makinist olan Koşay'ın mesleğini çok sevdiği ve bu nedenle 8 yıl önce evlendiği kaydedildi. Bir süre önce mide rahatsızlığı nedeniyle ameliyat olan makinistin arkadaşları, Koşay'ın çalışkan ve tecrübeli bir makinist olduğunu belirterek, "Koşay, çok iyi bir insandı. En son kendisiyle dün akşam görüştük. Mesleğini çok seviyordu. Mesleğine olan merakı yüzünden 8 yıl önce evlendi." dediler.
Arkadaşları, Koşay'ın başarılı ve yardımsever bir kişiliğe sahip olduğunu ve bu nedenle de kendi aralarında 'Mayk' adının kendisine takıldığını ifade ederek, "Biz kendisini çok seviyorduk. Treni ve makinistliği çok severdi. Yardımseverdi. Bu nedenle biz onu kendi aramızda (Mayk) olarak çağırırdık." ifadesini kullandılar.
Bu arada, kazada yaralanan ve sağ ayağı kırılan trenin hizmetlisi Ali Baltalı'nın ise Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde tedavi altına alındığı öğrenildi. Baltalı'nın hayatı tehlikesi bulunmadığı öğrenildi.
TÜRKİYE'DE TREN KAZALARI
1900'lu yıllarla birlikte trenle tanışan Türkiye'de 1945'ten bugüne kadar yaşanan tren kazalarında 400'den fazla insan ölürken, 800'den fazla insan da yaralandı. Bilecik yakınlarında bugün 2 trenin kafa kafaya çarpışması sonucu meydana gelen kazanın ardından gözler Türkiye'de yaşanan tren kazalarına çevrildi.
1945'ten bugüne yaşanan kazalarda 402 vatandaş hayatını kaybederken, 800'den fazla vatandaş da yaralandı. Bu kazalardan en büyüğü 20 Ekim 1957'de İstanbul Yarımburgaz'da meydana geldi. Bu kazada 95 vatandaşımız hayatını kaybetmişti. Makinist hatası, mekanik sorunlar ya da raylarda yaşanan problemler sebebiyle yaşanan ve ölümle sonuçlanan tren kazaları şöyle:
7 Ekim 1945: Erzincan, Bağıştan'da 2 yolcu treninin çarpışmasıyla 40 kişi öldü, 40 kişi yaralandı.
9 Ekim 1948: Ankara'da bir yolcu treninin raydan çıkması sonucunda 38 vatandaş öldü, 103 kişi yaralandı.
17 Mayıs 1952: Niğde, Ulukışla'da yolcu treni raydan çıktı. 31 kişi öldü, 15 kişi yaralandı.
20 Ekim 1957: İstanbul Yarımburgaz'da 2 yolcu treni çarpıştı. Faciada, 95 kişi öldü, 150 kişi yaralandı.
30 Nisan 1961: İstanbul, Kartal Cevizli'de 2 yolcu treninin çarpışması sonucunda 15 kişi öldü, 70 kişi yaralandı.
31 Ekim 1972: Konya'dan İstanbul'a giden bir yolcu treni Eskişehir'de bir yük trenine çarptı. Kazada 38 yolcu yaşamını kaybetti, 45'i ağır 90 kişi de yaralandı.
5 Ocak 1979: Ankara, Esenkent'de (Sincan) Anadolu Ekspresi Boğaziçi Ekspresi'ne çarptı, 20 kişi öldü, 136 kişi yaralandı.
9 Ocak 1979: Ankara, Behiçbey mevkiinde 2 banliyö treni çarpıştı. 32 kişi öldü, 81 kişi yaralandı.
3 Mayıs 1980: İzmit'te 2 yolcu treni çarpıştı; 17 kişi öldü, 25 kişi yaralandı.
7 Haziran 1980: Kayseri'de bir yük treniyle Van Gölü Ekspresi'nin çarpışması sonucu 25 kişi öldü.
22 Temmuz 2004: İstanbul - Ankara seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı hızlandırılmış tren, Sakarya'nın Pamukova İlçesi yakınlarında Mekece köyü mevkiinde raydan çıkarak devrildi. Kazada 36 kişi yaşamını yitirdi, 74 kişi yaralandı.

27 Ocak 2008:
İstanbul-Denizli seferini yapan Pamukkale Ekspresi Kütahya yakınlarında raydan çıktı. Kazada 9 kişi yaşamını yitirdi.
27 Ağustos 2009: Bilecik Bozüyük'te Eskişehir-İstanbul seferini yapan trenin hemzemin geçitte iş makinesine çarpması sonuçu trende bulunan 5 kişi hayatını kaybetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.