Pazartesi 25.01.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 25.01.2010

Alkolle yıkadığı uçağın kanadı öldürdü

Atatürk Havalimanı'nda, bir uçağın kanadı, buzlanmaya karşı alkol ve glikoz karışımıyla yıkayan vinci devirdi. Vinç operatörü aracın altında can verdi. Uçağa kılavuzluk eden aracın şoförü ise tutuklandı

İstanbul Atatürk Havalimanı'nda uçaklarda buzlanmayı önleyen de-icing işlemi sırasında görünmez bir kaza yaşandı. Uçağın sol kanadı, deicing işlemi yapan aracın vincine çarptı. araç üzerine devrilen operatör Güven Alkan yaşamını yitirdi, şoför ise yaralandı. Uçağın pilotuna hareket talimatı verdiği söylenenen "follow me" adlı kılavuz aracının şoförü tutuklandı. Korkunç kaza şöyle gelişti: 237 yolcusuyla Bangkok seferini yapmak için pist başına doğru hareket eden Türk Hava Yolları'na ait TK-60 sefer sayılı Airbus A-340 tipi yolcu uçağı, yoğun kar yağışı ve soğuk nedeniyle buzlanmaya karşı de-icing işlemi için boş bir alanda durdu. Burada uçağa kılavuzluk eden "follow me" aracı uçağı bekletirken de-icing aracı buzlanmaya karşı glikoz ve alkol karışımı bir sıvı ile uçağı yıkadı.
PİLOT SERBEST KALDI

THY uçağı dün saat 02.00 sıralarında bir anda pist başına devam etmek için hareket etti. Bu esnada uçağın sol kanadı de-icing aracının vinçine çarptı. Sepette bulunan ve yıkamayı yapan vinç operatörü Güven Alkan (46) yere düştü. Çarpmanın etkisiyle de-icing aracı da Alkan'ın üzerine devrildi. Talihsiz görevli ile devrilen aracın sürücüsü Adem Yüksel ambulansla Özel Ataköy Hastanesi'ne kaldırıldı. Ancak Alkan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. Alkan'ın cenazesi daha sonra otopsi için Adli Tıp Kurumu morguna götürüldü. Kazayla ilgili olarak uçağın pilotu Mehmet Yücekul ile uçağa "hareket et" talimatı verdiği ileri sürülen kılavuz aracının sürücüsü Süleyman Bozkurt gözaltına alınarak Atatürk Havalimanı Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldü. Yücekul ile Bozkurt daha sonra dün Bakırköy Adliyesi'ne çıkarılarak savcıya ifade verdi.
'KULAKLIĞI UNUTTUM'
Kaptan Pilot Mehmet Yücekul, ifadesinde deicing aracının ikaz lambalarının yanmadığını iddia etti. " Normalde de-icing araçlarının sepetinin yanında lambalar olur. Ancak söz konusu aracın sepetinin ışıkları yoktu. Şayet ışıklar yansaydı, okey işareti almış olsam dahi bunu fark eder ve hareket etmezdim" dedi. Kaptan Yücekul ifadesinde şunları söyledi: "Görevlinin okey işaretini alır almaz kuleyle irtibata geçmesi için ikinci kaptana talimat verdim. Kuleden rule müsadesi alındı ve ben de bir dakika sonra harekete başladım. 2-3 saniye sonra sol tarafımdaki görevli, durmamı işaret etti. Derhal durdum." Followme aracının şoförü Süleyman Bozkurt ise ifadesinde de-icing aracının arıza yaptığını, bunu amire bildirdiğini söyledi. Araç tamir edilinceye kadar 5-10 kişinin aracı iteklemeye başladığını, kendisinin de onlara yardıma gittiğini söyledi. Kaptanla direkt temas etmesi gereken kişinin (hessek) o anda alanda olmadığını, kendisinde de kaptanla irtibatı sağlayacak kulaklığın, aciliyetten unuttuğu için bulunmadığını söyledi. Kaptan Pilot Mehmet Yücekul serbest bırakılırken, şoför Süleyman Bozkurt sevk edildiği nöbetçi mahkeme tarafından tutuklandı.
Serdar CANIPEK - Aliye ÇETİNKAYA - Ali BALCI - Osman ASİLTÜRK / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.