Salı 24.08.2010 00:00
Son Güncelleme: Salı 24.08.2010 17:18

Yayınlanmamış haber yasaklanır mı?

Medya Derneği, Kayseri Şeker haberlerine getirilen yasak üzerine bir açıklama yaptı. "Yayınlanmamış, hazırlanmamış habere yasak olur mu?" diyen açıklamayı yayınlıyor, konuyu sabah.com.tr'nin etik servisine havale ediyoruz.
İşte Medya Derneği'nin açıklaması:

BASIN AÇIKLAMASI - 24 AĞUSTOS 2010

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın Kayseri Şeker Fabrikası ile ilgili yaptığı inceleme ve denetleme sonucu hazırladığı rapora ilişkin Sabah, Takvim ve Taraf Gazeteleri'nde yayınlanan haberler nedeniyle, söz konusu gazeteler için Kayseri 3. Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından 17.08.2010 tarihinde ihtiyati tedbir yolu ile yayın durdurma kararı verildiği öğrenilmiştir. Bu konuyla ilgili henüz hazırlanmamış ve yayınlanmamış gelecek haberler için de önceden ve önleyici nitelikte yayın durdurma kararı verilmesi, basın ve ifade özgülüğü açısından son derece endişe vericidir. Ortada hiçbir somut dayanak olmaksızın soyut bir takım kurgular çerçevesinde haber verme hakkına sınırlama getirilmesi, basına açıkça ve doğrudan sansür getirme sonucunu doğurmaktadır. Basının haber verme hak ve özgürlüğünü hiç doğmadan yok eden bu anlayışın hukuken himayesi mümkün olmamalıdır. Çünkü toplumun en temel haklarından biri olan haber alma hakkını ortadan kaldıran, ifade ve eleştiri özgürlüğüne ket vuran böyle bir kararın, çağdaş ve demokratik bir toplumda yeri bulunmamaktadır.

MEDYA DERNEĞİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.