Cumartesi 11.09.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 11.09.2010

'Fişlemeye son veriyoruz'

"Anayasa değişikliği ile fişleme dönemine son veriyoruz" diyen Erdoğan, cami önünde yaptığı konuşmayı eleştiren MHP lideri Bahçeli'ye yine cami önünden yanıt vererek "Biz dışarıda bu konuşmayı yapıyoruz" dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, kendisini "Camiye siyaset soktu" diye eleştiren MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'ye Cuma namazı sonrası Arnavutköy Taşoluk Camii'nin önünde yanıt verdi. Erdoğan, "Camiye siyaset sokmak caminin içinde bu konuşmayı yapmaktır. Biz dışarıda bu konuşmayı yapıyoruz. O bildiğini okuyuversin, milletim de bildiğini okuyacak" dedi. Erdoğan, bayramın ikinci gününde İstanbullarla bayramlaşmayı ve anayasa değişikliği paketini anlatmayı 9 ilçede sürdürdü. Arnavutköy, Sultangazi, Gaziosmaünpaşa, Bayrampaşa, Fatih, Şişli, Sarıyer, Kağıthane ve Eyüp de vatandaşlarla bayramlaşan, Cuma namazını Arnavutköy Taşoluk'taki Yeşil Cami'de kılan Erdoğan, namaz çıkışında kendisini bekleyen yaklaşık 5 bin kişiye hitap etti. Erdoğan, şu mesajları verdi:
Evet'ler ile sandıkları patlatacağınızı görüyorum. Karşımızdaki bu manzara bunu gösteriyor. Bu manzara 'arttık yetti' diyor. Artık 'bu mevcut elbise bu vücuda dar geliyor' diyor. Onun için ileri demokrasi, onun için özgürlüklere, üstünlerin hukukundan hukukun üstünlüğüne geçiyoruz. Kim bunlar? Statükocular, oligarşinin her çeşidi, bunun içinde yargısı, bürokrasisi, işte bütün bunlara bu yeni düzenlemeyle benim milletim dur diyecek" dedi. '
SEN LOKOMOTİF OL, BİZ VAGON'

(CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na başörtüsü ile ilgili sözleri) CHP daha önce başörtüsü sorununu çözen düzenlemeyi 110 oyla Anayasa Mahkemesi'ne taşıyarak iptal ettirdi. Güzel bir Ramazan Bayramı. Eğer dürüstsen, doğru konuşuyorsan bugünden tezi yok gel, pazartesi günü meclise müracaatı yap, biz de senin yollarına gül dökelim. Müracaatı nasıl daha önce 110 üyenin imzasıyla yaptıysanız şimdi de yapın. Biz de arkanıza takılalım, biz vagon olalım, sen lokomotif ol. Bu başı örtülü, açık artık bu ülkede bitsin.
(Bayram namazının çıkışında yaptığı konuşmayı eleştiren MHP Lideri Devlet Bahçeli'ye) Bahçeli'ye de bir çift lafım var. Şunu söyleyebilir. Kışlaya da camiye de siyaseti soktular. Burada sizlerle bir araya geldik ya camiye siyaset sokmak diye nitelendirir. Sayın Bahçeli camiye siyaset sokmak caminin içinde bu konuşmayı yapmaktır. Biz dışarıda bu konuşmayı yapıyoruz. Halkımız toplandı, gönlünü açtı, hem bayramlaşıyoruz, hem mesaj veriyoruz. Bunu saptırmayla bu şekle dönüştüremezsin. Ne yazık ki Sayın Bahçeli'nin yapısında bu var. O bildiğini okuyuversin milletim de bildiğini okuyacak.
Anayasa değişiklik paketiyle kadın haklarını ve çocuk istismarının önlenmesini anayasal teminat altına aldık. Artık bir devlet memurunun hanımı örtülü mü örtüsüz mü, içiyor mu içmiyor mu, Alevi mi Sünni mi, evine kimler gelir gider, artık bu fişleme dönemine son veriyoruz.
(Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker'e) Siyasete soyunmak istiyorsanız cüppeyi çıkarın gelin siyasete soyunun. İşte bu yıl yine yargının açılış töreninde maşallah gayet güzel siyaset yaptılar. Anayasa Mahkemesi'nin verdiği kararı kalkıyor orada bir CHP söylemi gibi kullanıyorlar. Kusura bakma, kararlarınızla konuşun. Çok merak ediyorsan emekliliği bekleme, emekli olmadan istifa et, gel siyasete soyun. Yakışan, olması gereken budur.
TAKSİM'DE KONUŞTU

Erdoğan, dün akşam Fatih programı sonrası Şişli'ye gitmek üzere hareket etti. Konvoyu Taksim Meydanı'nda durduran Erdoğan, programının dışına çıkarak kısa bir süre otobüsten vatandaşlara hitap etti. Sarıyer'de Başbakan'ı protesto eden bir grup Halkevi üyesine ise çevik kuvvet müdahale etti. 6 kişi gözaltına alındı. Başbakan Kağıthane ve Eyüp'teki programlarının ardından Üsküdar'daki evine geçti.