Pazartesi 04.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 04.04.2011 11:15

Türkiye'nin iki büyüğü listede

Japonya'daki depremden sonra dünyada nüfusu milyonlara ulaşan birçok megakent deprem korkusu yaşıyor.

Alman Die Welt gazetesi, Japon depreminden sonra dünyada nüfusu milyonlara ulaşan birçok megakentin deprem korkusu yaşadığını yazdı. Listede İstanbul ve İzmir'e de yer verdi.
TÜBİTAK'ın desteğinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İl Afet ve Acil Durum Yönetimi Müdürlüğü ortaklığında İzmir için hazırlanan zemin raporunda kentte 6.5 şiddetinde gerçekleşmesi muhtemel bir depremin İzmir'de ciddi hasara yol açabileceğini göstermişti. Bu konudaki uyarı, Almanya'daki deprembilimcilerden de geldi.

Ülkenin saygın gazetelerinden Die Welt, dünkü sayısında "Deprem korkusu yaşayan megakentler" başlığıyla bir haber yayınladı ve dünyada deprem riski taşıyan megakentler arasında İstanbul ve İzmir'i de saydı.

İstanbul'da 30 yıl içerisinde büyük bir deprem yaşanması ihtimalini yüzde 60 olarak veren uzmanlar İzmir'in de benzer bir deprem tehlikesi içerisinde bulunduğunu kaydetti.

İşte dünyanın deprem riski en yüksek kentleri

* Delhi, Mumbai (Hindistan)

* Manila (Filipinler)

* İslamabad, Karaçi (Pakistan)

* Tahran (İran)

* Jakarta (Endonezya)

* İstanbul, İzmir (Türkiye)

* Mexico City (Meksika)

* Bogota (Kolombiya)

* Guatemala City (Guatemala)

* San Salvador (El Salvador)

* Quito (Ekvador)

* Lima (Peru)

* Los Angeles (ABD)

* Tokyo (Japonya)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.