Perşembe 28.04.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 28.04.2011 13:22

Seçmen sayısı 50 milyonu aştı

Türkiye'nin seçmen sayısı 50 milyonu aşarak, 50 milyon 189 bin 930 olarak belirlendi.

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), 2008 yılında İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ile yürüttüğü çalışma sonunda NVİ-MERNİS Adres Kayıt Sistemi esas alınarak Seçmen Kütüklerini oluşturdu.
Oluşturulan seçmen kütükleri ilk olarak 29 Mart 2009 tarihindeki mahalli idareler seçimlerinde kullanıldı. 2009 yerel seçimlerinde seçmen sayısı 48 milyon 49 bin 446, 12 Eylül 2010'daki halkoylamasında 49 milyon 495 bin 493 olarak belirlenmişti.
Seçmenler, 2009'daki yerel seçimlerde 177 bin 431, 12 Eylül 2010'daki halkoylamasında ise 151 bin 954 sandıkta oy kulanmıştı. 12 Haziran 2011 seçimlerinde ise seçmenler yaklaşık 200 bin sandıkta oy kullanacak.
12 Eylül 2010'daki halkoylamasından itibaren Türkiye'nin seçmen sayısı 694 bin 437 kişi arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun, yıllar itibariyle doğum-ölüm ve nüfus artışı istatistikleri incelendiğinde Türkiye nüfusunun seçmen bazında yıllık artışı yaklaşık 1 milyon 100 bin civarında oluyor.
YSK verilerine göre 29 Mart'ta yapılan yerel seçimde katılım oranı yüzde 85.19, 12 Eylül'de yapılan halkoylamasına katılım oranı ise yüzde 77.12 olarak tespit edildi.
MERNİS-AKS sistemi esas alınarak oluşturulan Yurtdışı Seçmen Kütüğüne göre de 12 Haziran 2011 seçimlerinde 2 milyon 568 bin 977 seçmen oy kullanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.