Perşembe 16.06.2011
Son Güncelleme: Perşembe 16.06.2011

Bir mezarı bile yok!

Okyanusa düşen uçakta ölen Fatma Ceren Necipoğlu'nun ailesi; Air France'a, hatalı pitot tüpünü üreten şirkete ve bunu uçağa takan Airbus'a, 1.5 milyon euro tazminat davası açtı

Fransa havayolları (Air France) uçağı, 1 Haziran 2009'da, iddiaya göre pitot tüpü arızasına bağlı gelişen seri arızalar ve pilot hatası sonucu Atlas Okyanusu'na çakıldı. Uçaktaki 228 kişi hayatını kaybetti. Arp sanatçısı ve öğretim üyesi Fatma Ceren Necipoğlu da kurbanlar arasındaydı. Ve kazadan yaklaşık 2 yıl sonra, babası Mehmet Vedat Necipoğlu, annesi Selçuk Volga ve kız kardeşi Ayşe İmre Tüylü hukuki mücadele başlattı.

3 SORUMLUYA TEK DAVA

Aile adına mahkemeye başvuran 3 avukat, Necipoğlu'nun Rio de Janerio'da arp konseri verdikten sonra Paris aktarmalı olarak İstanbul'a dönmek için uçağa bindiğini belirttikleri dilekçede, havayolu şirketinin Necipoğlu'nun ölümüne neden olduğunu savundu. Dilekçede, Fransız Kaza Araştırma ve İnceleme Bürosu'nun henüz açıklanmayan raporuna göre pitot tüpü arızası ve onu takip eden diğer arızalar sonucu uçağın stall (havada tutunamama) durumuna girdiği ve pilot ile yardımcı pilotların gerekli müdahaleleri yapmaması nedeniyle facianın yaşandığı ileri sürüldü. Avukatlar, bu durum karşısında pitot tüpünün imal edildiği fabrikaların sahibi, işleticisi ve üreteni Thales Avionics ile ayıplı cihazı uçağa takan Airbus S.A.S.'i de üretici firmalar olarak, Air France gibi kazanın meydana gelişinden sorumlu tuttu.
'BİR MEZARI BİLE YOK'
Dilekçede, Necipoğlu'nun tüm dünyada tanınan bir arp sanatçısı olduğu belirtildi. Ailesinin, kızlarının maddi ve manevi desteğinden yoksun kaldığını hatırlatan avukatlar, "Hepsinden önemlisi hayatının baharında, dünya çapında tanınan bir sanatçı olan evlatlarının okyanus dibinde yatan vücuduna dahi ulaşamamak anne ve babayı yıktı" görüşüne yer verdi. Davacılardan Ayşe İmre Tüylü'nün psikolojik destek aldığı, hiç olmazsa Necipoğlu'nun cansız vücudunu alıp getirtebilmek ve ziyaret edebilecekleri bir kabire tevdi edebilmek için mücadelesine devam ettiği de aktarıldı. Dilekçede, "Tüm aile bu acıyı her gün yaşamaktadır. Bu nedenle 1 milyon 500 bin euro (yaklaşık 3 milyon 450 bin TL) maddi ve manevi tazminat talep ediyoruz" denildi.
'Pitot tüpü' nedir?
"Pitot Tüpü" uçakların hızını ölçmek için kullanılıyor. 8 milimetre çapında olan ve yüzeyi çok düzgün olmak zorunda olan tüp, genellikle paslanmaz çelikten yapılıyor. Savaş uçaklarında bir, yolcu uçaklarında birden fazla var. Pitot tüpü, içine giren havanın basıncıyla uçağın hızını ölçen bir sisteme sahip. Doğru veri için tüpteki deliklerin açık ve temiz olması şart. Air France, kazaya pitot tüplerinin buzlanmasının neden olduğunu savunmuş, Airbus ise bütün Airbus 330 ve Airbus 340 işletmecilerine Thales imalatı pitot tüplerini, Goodrich imalatı pitotlarla değiştirmelerini tavsiye etmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.