Cuma 30.09.2011

Erdoğan: Yunanistan Makedonya'ya saygı göstermeli

Makedonya'ya giden Erdoğan, Yunanistan'a seslenerek Makedonya'nın bağımsızlığını kabul etmesini istedi

Başbakan Tayyip Erdoğan, Makedonya'nın ismine karşı çıkan ve bu nedenle Makedonya'nın AB ve anayasal ismini tanımayan, AB ve NATO üyeliğini veto eden Yunanistan'a tepki göstererek "Yunanistan'ın tavrını anlaşılmaz buluyoruz. Yunanistan'ın Makedonya'ya saygı duyması gerekir" dedi. Makedonya'ya 2 günlük resmi ziyarette bulunan Erdoğan, havaalanında Makedonya Başbakanı Nikola Gruevska tarafından askeri törenle karşılandı. Makedonya Başbakanlık binasına geçen Erdoğan, burada Gruevska ile önce baş başa ve heyetler arası görüşme gerçekleştirdi. Gruevska ile düzenlenen ortak basın toplantısında iki ülke arasındaki siyasi ilişkilerin her geçen gün arttığını dile getiren Erdoğan, ekonomik ve ticari ilişkilerin de gelişmesi gerektiğini vurguladı. "Makedonya" ismini kabul etmeyen ve Makedonya'nın AB ve NATO üyeliklerine karşı çıkan Yunanistan'a tepki gösteren Erdoğan, şöyle konuştu: "İsim hakkının vazgeçilmez olduğunu düşünüyoruz. Bu, Makedonya'nın en doğal, tabi anayasal hakkıdır. Bu süreci zaten destekliyoruz, yanındayız. Yunanistan'ın tavrını ise anlaşılmaz buluyoruz ve doğru bulmuyoruz. Yunanistan'ın ismi belli; Greece... Açık net ortada. Artık küreselleşen, güncellenen bir dünyada yaşıyoruz, barışın egemen olması gereken bir dünyada yaşıyoruz. Makedonya bu yola girmiştir, bağımsızlığını ilan etmiştir. Buna saygı duymak gerektiğini düşünüyorum.
* Makedonya bizden önce AB'ye girecek gibi geliyor bana. Süreç o kadar hızlı yürüyor. Hiç endişeniz olmasın Makedonya AB'ye bizden önce girer, biz sonra gireriz.
TAV'A ÖVGÜ

TAV tarafından yapılan Üsküp havalimanı terminal inşaatını inceleyen Erdoğan, "Kendi ülkemdeki bir yatırımın açılış törenindeymiş gibi hissettim. Bunlar, ülkelerin vizyonunu ve ülkelere ilgiyi artıran eserlerdir" dedi. Başbakan Erdoğan, Osmanlı döneminde yaptırılan ve restorasyonu tamamlanan tarihi Mustafa Paşa Camisi'nde ise ikindi namazını kıldı. "Dünyanın saygın lideri" diye anons edilen Erdoğan, cami çıkışında, toplanan halka hitap etti. Erdoğan, halkın "Türklük seninle gurur duyuyor" tezahüratlarına "Biz sizinle gurur duyuyoruz" karşılığı verdi.