Perşembe 15.03.2012
Son Güncelleme: Perşembe 15.03.2012

"Ben dedikoduya iltifat etmem"

Erdoğan, Stratfor konusunu CIA Başkanı David Petraeus'a sorma gereği dahi duymadığını söyledi.

Başbakan Tayyip Erdoğan, bazı gazetelerde yer alan ABD'li kuruluş Stratfor yazışmalarına ilişkin bir soruyu "Gazetelerde çıkan dedikodulara ben pek iltifat etmediğim için onları sorma gereği de duymuyorum" diye yanıtladı. Erdoğan, CIA Başkanı Petraeus'la görüşmesini ise "görüşme talepleri oldu, görüştük" sözleriyle açıkladı. Başbakan Erdoğan, dün dünyanın en genç başbakanlarından olan Karadağ'ın 1976 doğumlu Başbakanı İgor Luksiç'le bir araya geldi. İkili ve heyetler arası görüşmelerin ardından yapılan ortak basın toplantısında Erdoğan, "Gerek Avrupa Atlantik gerekse AB sürecinde, AB konseyinde her zaman Karadağ'ın yanında olduk, bundan sonra da olmaya devam edeceğiz. 42 milyar dolarlık ticaret hacmini 100 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Ortak basın toplantısında Başbakan Erdoğan'ın mesajları şöyle:
MİT'İN MİSAFİRİYDİ: (CIA Başkanıyla görüşmesine ilişkin soruya) CIA Başkanı, MİT'imizin misafiri olarak buradaydı. Bizimle de görüşme taleplerini olumlu buldum. Kendileriyle istihbarat teşkilatı, müsteşarım ve kendisi olmak üzere üçlü görüşme yaptık. Bölgedeki gelişmeleri değerlendirme fırsatımız oldu. Malum Suriye ve Irak'ı da iyi bilmesi hasebiyle değerlendirme fırsatımız oldu.
BAŞKA SERMAYELERİ YOK: (Stratfor yazışmalarıyla ilgili soruya) Gazetelerde çıkan dedikodulara ben pek iltifat etmediğim için onları sorma gereği de duymuyorum. Varsın o gazeteler onlarla oyalanadursun. Onların sermayeleri zaten, başka sermayeleri yok.
KAYIP GAZETECİLER YAKIN TAKİPTE: (Suriye'de haber alınamayan 2 Türk gazeteciye ilişkin soruya) Gazeteci ve kameraman iki arkadaşımızla ilgili Dışişleri Bakanlığımız riyasetinde gereken yapılıyor. Yakın takipteyiz, uluslararası camiayı uyarıyoruz. Başta İran olmak üzere bu noktada hassas olmalarını, bu işi bizzat takip etmelerini kendilerinden istedik istiyoruz.
TAŞ ÜSTÜNDE TAŞ BIRAKILMADI: Gerçekler ortadadır. İdlib'de Humus'ta adeta taş taş üstünde bırakılmamıştır.
ÇADIRKENT KONTEYNIR MERKEZİNE TAŞINACAK: Kilis'teki yeri konteynır merkezi olarak hazırladık. Alt yapısı bitti, bitiyor. Çadırkent'teki Suriyeli misafirlerimizi konteynır kente alacağız. Bugünden itibaren 13 bini buldu rakam. Gelmeye de devam ediyor, çünkü zulüm çok büyük ölçüde devam ediyor. Başbakan Erdoğan, Igor Luksiç onuruna Başbakanlık Resmi Konutu'nda akşam yemeği verdi. Basına kapalı olan yemek, 1 saat 15 dakika sürdü.