Pazar 25.03.2012
Son Güncelleme: Pazar 25.03.2012

Eğitimde devrim

Seul'e giderken gazetecilerin sorularını yanıtlayan Başbakan Erdoğan, "Üniversiteye giriş sınavını ve üniversite hazırlık kurslarını ortadan kaldırıyoruz. Bunlar ya liseye dönecekler ya kapanacaklar" dedi

4.5 AY SONRA
Güney Kore'nin başkenti Seul'de yapılacak "2'nci Nükleer Güvenlik Zirvesi" için biz 10 gazeteci, Başbakan Erdoğan, bakanlar, danışmanlar, uzmanlar ve teknik kadro cuma akşamı yola çıktık. Yol uzun. İstanbul-Seul, bir yerde ikmal hariç aşağı-yukarı 12 saate yakın. İkmalle birlikte günün yarısını devirmiş oluyorsunuz. Yolun yine aşağı-yukarı yarısına denk gelen bir noktada, Kazakistan'ın ekonomik başkenti Almati'de ikmal molası verdik. Ve Başbakan Erdoğan ile Almati Havalimanı'nın şeref salonunda buluştuk.
***

Bir ara içimden çetelenin kertiklerini saymaya çalıştım. Almati'de cumartesi sabahı 06.30'da buluşmanın öncesinde kaç ay görmemiştik Başbakan Erdoğan'ı? Belleğimi epey zorladım. Sonunda cevabı buldum: En son 2011 Kasım'ının başında Fransa'nın Cannes kentinde yapılan G-20 zirvesi yolculuğunda beraberdik. Demek ki, aşağıyukarı 4.5 ay kadar önce...

"Evet" dedi Erdoğan sabahın köründe bile dinlenmiş, sakin, sağlıklı bir tonda ve beden dilinde. Hayır, "Nerede kalmıştık" çağrışımı yaptırmayan bir "Evet"ti bu: "Evet arkadaşlar, ne konuşacağız..." Almati'de gün ışımaya başlarken, ikmal süresinin elverdiği zaman sınırları içinde güzel bir söyleşi yaptık.

Örneğin, ben Seul'dekinin 2'nci Nükleer Güvenlik Zirvesi olduğunu, ancak Washington'da yapılan ilk zirveden sonra bir Fukuşima faciasının patlak verdiğini hatırlatarak, dünyada nükleer enerjiden uzak durma eğilimlerinin Türkiye'nin enerji politikalarını etkileyip etkilemeyeceğini sordum. Bir arkadaşım sohbeti iç sorunlara getirip "Özel okullarda bedava kitap dağıtılmaması ayrımcılık olarak algılanabilir mi" diye sorarken Erdoğan'ın vereceği cevapta müthiş bir sürpriz gizleneceğini sanırım aklının ucundan bile geçirmedi: "Üniversite sınavları öncesi dershanelerdeki kurslarla insanların, ailelerin bütçelerinin yıkımına son vermeye kararlıyız..."
***

Sözü uzatmayayım; işte size Erdoğan'la ameliyat ve nekahat dönemi sonrası yaptığımız ilk yolculuğun gidiş bölümünden kesitler....