Pazar 03.06.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazar 03.06.2012 18:46

Teröre karşı dik durduk!

Başbakan Erdoğan Ak Parti Şanlıurfa İl Kongresi'nde konuşuyor. İşte konuşmadan satır başları...

"On yıllar boyunca bu bölgeyi kaderine terk ettiler. Bu bölgeye gerekli yatırımı yapmadılar. AK Parti olarak karmaşık soruna, iç içe geçmiş oyunun içinde oyun olan soruna kararlı bir şekilde "dur" dedik.

Biz statükonun, belli etnik kökenlerin, inançların değil, biz Türkiye'nin partisiyiz. Biz milletin kurduğu, istikamet çizdiği, milletin emanetini taşıyan bir partiyiz. 2002'de Şanlıurfa'da yüzde 23, 2007'de yüzde 60, 2011'de yüzde 63,5 oy aldık. Terörle mücadelemizde bölgeden çok iyi destek alıyoruz. Bir başka ilimizin oy oranlarını vereceğim. Terörle mücadelede en fazla şehit vermiş illerimizden biri Kırıkkale. 2002'de AK Parti'ye yüzde 49, 2011'de yüzde 62 oy oranıyla yine AK Parti demiş. Şanlıurfa'da Kırıkkale'de AK Parti'ye ne diyor, ""terör meselesini, Kürt meselesini çöz"... Bütün illerimizde bu manzara var. 81 vilayetin tamamında oylarımızı artırarak buralara geldik. Ne kadar büyük emanet taşıdığımızın farkındayız. Terör meselesinde çok dik bir duruş sergiledik. Demokratikleşme konusunda geri adım asla atmadık. Millet arkamızda olduğu sürece biz 75 milyonu kardeşçe kucaklaştırmanın mücadelesini vereceğiz.

Biz bu meseleyi çözmeye çalıştıkça birileri inatla bu meselenin çözülmemesi için çabalıyor. Biz "analar ağlamasın" dedikçe birileri anaları ağlatmak için çalışıyor. Hem Kırıkkale'deki annenin hem de dağdaki çocuğun annesi ağlamasın diye çalışırken birileri "Dağdakiler inmesin" diyerek şiddeti körüklüyor.

Dokunamazsın dedikleri herşeye dokunduk ve kirli ilişkileri tek tek yargıya teslim ettik. Mafya çete cunta demeden mücadele ettik. Biz< bu="" meydanları,="" stadyumları="" terörden="" ve="" şiddetten="" nemalananlara,="" kan="" tüccarlarına="" bırakmayacağız.="" onlar="" sizin="" yoksul,="" fakir="" kalmanızı="" istiyor.="" onlar="" istismardan="" kandan="" gözyaşından="" besleniyor.="" ama="" biz="" sadece="" hizmet,="" hellaleşme="" ve="" kucaklaşma="" diyoruz.="" hiçbir="" provakasyon="" bize="" engel="">

Aramıza simsarların girmesine izin vermeyin. Farklı niyetleri olan maskeli provakatörlerin girmesine asla müsade etmeyelim. Dağdaki teröristleri ölüme göndermek için yurtiçinde ve yurtdışında çaba gösterenlere izin vermeyelim.

Şanlıurfa'nın tamamı büyükşehir için oy kullanacak. Bu seçimlerde oy patlaması yaparak tüm Türkiye'ye örnek olacağımıza inanıyorum. 747 milyon TL'lik yatırımların resmi açılışını yapıyoruz. Bugün 91 kilometrelik Şanlıurfa-Viranşehir yolunu resmi olarak hizmete açacağız. Harran Üniversitesi bünyesinde GAP yenilenebilir araştırma merkezini kuruyoruz. Şanlıurfa'ya tam 1700 yataklı şehir hastanesi yapıyoruz. Kamu-özel ortaklığı modeliyle yapılacak hastanenin altyapı çalışmalarından sonra inşaata başlıyoruz. TOKİ aracılığıyla bin 486 konut uygulamaya başladık. GAP Eylem Planı tamamlandığında 2,2 milyar dolar fayda sağlayacak. Şanlıurfa'da 853 hektar alanda organize hayvancılık bölgesi kuruyoruz. Şanlıurfa'yı bir dünya kenti yapacağız.