Giriş Tarihi: 24.6.2012

Son 3 yılın en zor sınavı

Üniversite adaylarının katıldığı Lisans Yerleştirme Sınavı'nın (LYS) Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3) dün yapıldı. Sınava, 666 bin 163 aday katıldı. Türk Dili ve Edebiyatı testinde 56 soru için 85 dakika, Coğrafya-1 testinde ise 24 soru için 35 dakika süre verildi. LYS maratonu bugün yapılacak LYS-2 Fen Bilimleri Sınavı ile sona erecek. Sınavı değerlendiren Biltest Dershaneleri bölüm başkanları, "LYS 3 testi, bu sene yorum ve bilgiyi harmanlayan yapısıyla öğrencileri oldukça zorladı. Ful yapabilecek öğrenci çıkmaz. Son üç yılın en zor sınavıydı. Bu durum öğrencilerin tüm sınav ortalamalarını bozdu" dedi. Bilfen bölüm öğretmenleri ise testleri şöyle yorumladı:
56 NET YAPAN ÇIKMAZ

Sosyal Bilimler Zümre Başkanı Aslıhan Sezen: 2012 LYS 3 Coğrafya soruları genel olarak bilgi ağırlıklı olduğundan alan dışından giren öğrencilerin zorlanacağını düşünmekteyiz. Sorular geçen yıla oranla daha kısa, açık ve net yanıtlardan oluşmasına rağmen bilgi ağırlıklı. Düzenli çalışan öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınav.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Oya Handan Ece: Bu sınav, bizlere bir kez daha ÖSYM'nin genel kültürü yüksek, yorum gücü gelişmiş ve bilgiyi kullanabilen öğrenci beklentisinde olduğunu gösteriyor. Seçilen sanatçı ve eserlere ilişkin ayrıntılı bilgiler istenmesi öğrencileri zorlayıcı bir sınav olduğunun göstergesi. 56 sorunun tamamını çözebilen olacağını sanmıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.