Perşembe 28.06.2012
Son Güncelleme: Perşembe 28.06.2012

Terörle mücadeleye devam

Erdoğan, 1925'ten sonra Türk mühendisler tarafından üretilen ilk milli uçak olan Hürkuş'un kokpitine bindi ve terörle mücadelenin kararlılıkla süreceği mesajı verdi

Türkiye'nin 1925 yılından sonra üretilen ilk milli uçağı Hürkuş hangardan çıktı. Hürkuş'un kokpitine binen ilk kişi ise Başbakan Tayyip Erdoğan oldu. TAI tarafından üretilen Hürkuş'un hangardan çıkarılma törenine katılan Erdoğan, buradan terörle ilgili mesaj verdi. Eruh'taki terör saldırısında şehit olan askerlerin ailelerine başsağlığı dileyen Erdoğan, terörle mücadelede kararlı olduklarını söyledi. Erdoğan, "Birkez daha samimi bir inançla ifade ediyorum ki, Türkiye her geçen gün daha da artan siyasi, ekonomik, askeri gücüyle terör belasının üstesinden mutlaka ama mutlaka gelecektir. Nitekim bugün, burada katıldığım programlar kararlılığımızın en bariz göstergeleridir" diye konuştu. Törenden önce Genelkurmay Başkanı Org. Necdet Özel ve kuvvet komutanlarıyla birlikte TAI tesislerini gezen Erdoğan'a burada Türkiye'nin ilk milli helikopteri ATAK'ın uçuşları izlettirildi. Önümüzdeki ay envantere girmesi hedeflenen Türkiye'nin ilk milli insansız hava aracı Anka da Erdoğan ve komutanlara tanıtıldı. Erdoğan, tesisleri gezerken Anka da görüntü aldı. Bu görüntüler aynı anda tören salonunda bekleyen misafirlere izlettirildi. Böylece Anka'nın görüntüleri ilk kez kamuoyu ile paylaşılmış oldu.
'GÖĞSÜMÜZ KABARDI'
Törene katılmadan önce Anka'nın uçuş ve görüntü aktarmalarını izlediklerini belirten Erdoğan, şöyle konuştu: "Hamd ettim, şükrettim, bugünü gördük dedim. Artık kendi insansız hava aracımız var. ATAK helikopteri başarılı manevralarıyla göğsümüzü kabarttı, onu seyrettik ve bu yıl itibarıyla önümüzdeki yıl artık savaş helikopterlerimizi kendimiz, bu gördüğünüz tesislerden üretmek suretiyle, temin edeceğiz. Uzaya fırlatılmak üzere son çalışmaları devam eden Göktürk gözlem uydumuz da burada hazırlanıyor, onunla da gurur ve memnuniyet duyduk. 1911'de iki ithal uçakla başlayan havacılık tarihimizde bugün artık kendi uçağını, kendi helikopterini, uydusunu imal eden bir seviyeye ulaşmış durumdayız. Türkiye, küresel ölçekte savunma sanayinde öne çıkan bir ülke konumuna gelmiştir." Türk Silahlı Kuvvetleri'nin dünyanın en eski ve güçlü ordularından biri olduğunu hatırlatan Erdoğan "Ordumuzu, artık kendi yerli imalatımızla, kendi teknisyenlerimizle, kendi mühendislerimizle ve onların ortaya koyduğu eserlerle teçhiz ediyoruz" dedi.

PİLOTLARIMIZI TANITALIM

Türk havacılık ve savunma sanayinin gelişmesinde Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ isimlerinin çok önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Erdoğan, "Maalesef özellikle yeni nesiller bu isimleri tanımıyorlar. Bu isimlerin genç nesillere tanıtılması için yoğun gayret sarf edilmesini rica ediyorum" diye konuştu. Hürkuş'un hangardan çıkarılması töreninden sonra alanda Hürkuş'a binen Erdoğan, törenin Suriye tarafından Türk uçağının düşürülmesinden sonra planlanıp planlanmadığının sorulması üzerine "Daha önceden planlanmış bir törendi. Diğeriyle bir tevafuk oldu. Günler değil aylar öncesinden planlanmış bir tören" dedi.

Hürkuş'u 140 mühendis üretti
Hürkuş, saatte 574 kilometre maksimum seyir hızına ulaşabiliyor. 10 bin 577 kilometre irtifaya yükselebilen uçak, 15 bin ft'de yakıt ikmali yapmadan 4 saat 15 dakika havada kalabiliyor. Aynı yükseklikte bin 478 km gidebilen Hürkuş, deniz seviyesinde 489 metre kalkış mesafesine sahip. Hangardan çıktıktan sonra test uçuşları yapacak olan uçak, dünyadaki muadilleriyle rekabet edebilecek kalitede üretildi. Yetkililer, kendi sınıfının en iyisi olarak anlatılan uçağın, uçuş mührü aldıktan sonra başta Arap ülkeleri olmak üzere yurtdışına da pazarlanabileceğini belirtiyor. Aerodinamik özelliklere sahip uçak, sıfır hız ve sıfır irtifada pilotları kurtarma kabiliyetine sahip. Uçakta ayrıca pilotlar için uçuş sırasında oksijen üreten bir sistem bulunuyor. Uçak için bundan sonraki süreçte 4-5 ay süresince yer testleri yapılacak. Statik, metal yoğrulması ve titreşim testleri gibi testlerden geçecek ve havacılık otoriteleri tarafından uçuş izni verilecek. Ardından uçak için uçuş testlerine geçilecek. 500'e yakın test uçuşu yapacak olan Hürkuş, 7-8 ay içinde ayağını yerden kesecek ve 12-13 ay içinde üretime hazır hale gelecek. Uçağın üretim sürecinde 140 mühendis ve 70 teknisyen çalıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.