Giriş Tarihi: 6.08.2012 10:21 Son Güncelleme: 6.08.2012 14:17

Randevuya gitmeyen yanacak

Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nden randevu almayı başaran hastaların yüzde 20'si randevusuna gitmeyince gizli hastane kuyruğu oluştu, hastaneler boş kaldı.

Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde pilot uygulaması 2009'da başlayan ve 26 Mart 2012'den itibaren de tüm Türkiye'de hayata geçen Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) bu kez de randevu aldığı halde randevusuna gitmeyen hastalar nedeniyle sorun yaşanıyor. Yalnızca 13 milyon nüfuslu İstanbul'da yaz dönemi olması nedeniyle 15-20 bin kişi randevu aldığı halde hastaneye gitmiyor. Bu nedenle MHRS'ne başvuran hastaların yalnızca yüzde 70'i randevu alabiliyor. Randevu alanların da yüzde 50'si hastaneye giderken yüzde 20'si de hastaneye gitmediği gibi randevusunu da ertelemiyor. Bu, hastanelerin hastasız, gerçek hastaların da doktorsuz kalmasına yol açtı. Ayrıca Kamu hastaneleri randevusuz hasta kabul ederek bu açığı gidermeye çalışırken bu kez de hastane koridorlarında eski dönemlerdeki gibi hasta kuyrukları oluşmaya ve 'geç geldin, erken geldin' tartışmaları yaşanmaya başlandı.
BAŞKA RANDEVU ALAMAYACAK

Soruna çözüm arayan Sağlık Bakanlığı yetkilileri önce, 'randevusuna gitmeyen hastaya ceza sistemi' getirmeyi planladı ancak hayata geçmedi. Hastane yöneticilerinin, poliklinik sayısını arttırıp randevu süresinin kısaltılmasının doğru olacağı yönde görüş bildirdiği öğrenildi. Sorunun bir kısmının, MHRS ile randevu alan hastaların, randevu süresini uzun bulması ve aldığı randevuyu iptal etmeden farklı bir hastaneden randevu almasından kaynaklandığını tespit eden Bakanlık, şimdi de randevusunu iptal etmeyen vatandaşa aynı branşta başka bir hastaneden randevu almasını önleyen yeni bir sistem getirmeye hazırlanıyor. Randevu alıp da hiç randevusuna gitmeyen vatandaşlar için de bilinç oluşturulmaya çalışılacak.
Kaynak: Habertürk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.