Cumartesi 06.10.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 06.10.2012

'Biz savaştan da çok uzak değiliz'

"Can damarımıza basarlarsa sulhu konuşamayız" diyen Erdoğan, "Biz asla savaş meraklısı değiliz ancak savaştan da uzak değiliz" uyarısı yaptı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Suriye tarafından atılan ve Akçakale'de 5 kişinin ölümüne neden olan bomba ile ilgili olarak sert konuştu. "Biz asla savaş meraklısı değiliz ancak savaştan da uzak değiliz" diyen Erdoğan, "Can damarımıza basarlarsa sulhu konuşamayız" vurgusu yaptı. Erdoğan Esenler'de Kentsel Dönüşüm Projesinin startının verildiği törende şunları kaydetti:

CEVAPSIZ BIRAKMADIK

Ülkemize yapılan bu saldırıyı cevapsız bırakmadık. Saldırıya derhal misli ile karşılık verdik. BM ve NATO başta olmak üzere ilgili uluslararası mekanizmaları süratle harekete geçirerek haklılığımızı bütün dünyaya anlattık ve tescil ettirdik. Uçağımızın düşürülmesi sonrasında Suriye'ye gerekli uyarıları açıkça yapmış benzer uyarıların tekerrür halinde vereceğimiz tepkileri ilan etmiştik. Burada da bir kez böyle bir top mermisi atışı oldu. Boş araziye düştü sessiz kaldık. Uyarı yaptık. Angajman kurallarının gereğini yerine getireceğiz dedik. İki üç oldu nota verdik. 4-5-6-7 oldu. Boş arazilere düştüğü için sadece nota ile işi bıraktık. Ama bu defa 5 vatandaşımızın şehit olması artık burası nota ile geçiştirilecek iş değildi. Onun için öncekilerde de misli ile cevap vermiştik. Bu defa onların da canlarını yakacak şekilde misli ile cevabını verdik. Suriye'nin Türkiye'ye yönelik mütecaviz tutumunu sürdürmesi, hele hele topraklarımıza atılan bombalar sebebi ile vatandaşlarımızın zarar görmesi bizi karşılık vermeye mecbur bırakmıştır. Ülkemizin saygınlığına itibarına halel getirecek hiçbir girişimi karşılıksız bırakmadık. Bırakmıyoruz bırakmayacağız.
Biz asla savaş meraklısı değiliz. Ancak savaştan da da uzak değiliz. Bu millet yeri gelmiş kıtalar arası savaşları göğerek savaşarak bu günlere gelmiştir. Birileri bize yurtta sulh cihanda sulh diyor. Yurtta sulh cihanda sulh sulhun egemen olduğu yerde olur. Bizim can damarımıza bastıkları zaman orada biz de sulhu konuşamayız. Gayet güzel bir ifade ile 'Hazır ol cenge sulhu salah istiyorsan' denirken yeri gelir işte o zaman da cenk barışın anahtarı olur.
Şimdi tabii ana muhalefet partisi bunun üzerinden de konuşacak. Zira o Baasçı. Zira o şu anda malum Beşar'ın yanında kampını kurmuş vaziyette. Dün getirdiğimiz tezkere ile bu tezkereye karşı olan zihniyet tarihe bunun hesabını veremeyecektir. Benim vatandaşım şehit edilecek, biz hala barış diyeceğiz. Ne barışı. Ne barışı...
Utanmadan sıkılmadan 'Bakanların hangisinin çocuğu oraya gidiyor'. Bunu söyleyenlere şu cevabı veriyorum. Biz şu anda arazideyiz. Nereye gitmek gerekiyorsa başta şahsım olmak üzere oraya kadar da gideriz. Şunu tekrar söylüyorum. Türkiye savaş peşinde koşan bir ülke asla değil. Tam tersine biz bölgemizde ve dünyada barışın, huzurun esenliğin hakim olmasını temel politika kabul eden hükümetiz.

RAPORLAR ELİMİZDE

Esad yönetimi gözünü kan bürümüş şekilde bırakın kendi vatandaşını bizim vatandaşımızın dahi canına kast eden saldırılardan kaçınmıyor. Kendilerine nerelerden yardım geliyor bunu da biliyoruz. İstihbarat raporları elimizde.
Şu anda Suriye'de devlet terörü estirilmektedir. Uluslararası kurumlar ve uluslararası toplum son olaydan sonra Suriye'nin gözü dönmüşlüğünü daha iyi anladı. Daha sert tepki verdi.
Türkiye'nin caydırıcılığını, kararlılığını. kapasitesini test etmeye kalkanlar ölümcül bir hata içine girerler. Biz blöf yapmıyoruz. Biz bu meselenin sonuna kadar takipçisi olacağız.
İkide bir çıkıyor ana muhalefet başı, yanı vs. 'Siz bunlara Boğaz seyahati yaptırdınız. Bodrum'da beraber tatil yaptınız' diyor. Eline diline dursun. Kaç kere açıkladım. Yapmadığım şeyi bana yaptı deme. Ama ben bir devletin başkanına eğer barış içindeysek gerekirse İstanbul boğazında o tür seyahati de yaptırırım. Bu yok. İki Bodrum'da kendisi ile tatil yapmadım. Tam aksine kendisini oraya davet ettim. Orada iki üç gün tatil yaptılar. Ama malum bizim medyanın onların aile fotoğraflarını çekmesi üzerine tatillerini yarıda kesip ülkelerine döndüler. Olayın aslı bu. Ama bunların yalan ciğerlerine işlemiş.

MHP'YE TEŞEKKÜR

Konu Suriye olunca, CHP-BDP kardeşliğinin yeniden nüksettiğini görüyoruz. Birinde bölücü terör örgütü muhabbeti, diğerinde Esad yönetimi muhabbeti. MHP'ye sorumlu davrandığı ve tezkereye destek açıklaması yaptığı için teşekkür ediyorum. Bu milli mesele konusundaki CHP'nin duruşu, tam anlamıyla bir siyasi garabet örneğidir. Bunlar aynı zamanda kanundan bihaberler. Tezkere metnindeki ve aynen Anayasa'nın ilgili hükmündeki ifadeyi yansıtan 'yabancı ülke' kavramını dallandırıp budaklandırmak, cehaletini ortaya sermektir.
KURBANLIK İSTEDİLER
Üniversite çıkışında bir grup öğrenci Erdoğan'dan Doğu ve Güneydoğu'daki fakir aileler için kurbanlık bağışlamasını istedi. "Benden mi istiyorsunuz?" diyen Erdoğan öğrencileri Esenler Belediye Başkanı'na yönlendirdi. Daha sonra Esenler Belediyesi'ne geçen Erdoğan'ın etrafı bu kez de ilkokul öğrencileri tarafından sarıldı. Erdoğan, cuma namazını da yürüyerek gittiği Esenler Merkez Camisi'nde kıldı. Tekrar Esenler Belediyesi'ne yürüyen Erdoğan'a Engin Can Güre İlköğretim Okulu öğrencileri demir parmaklıklara çıkarak sevgi gösterisinde bulundu. Çocukların ilgisini cevapsız bırakmayan Erdoğan, uzatılan elleri sıktı ve çocuklarla sohbet etti.