Pazartesi 26.11.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 26.11.2012

'Sınırdaki tedbirlerden farklı anlam çıkmasın'

Başbakan Erdoğan, Türkiye'nin Patriot talebine getirilen eleştirileri yanıtlarken "Sınırdaki tedbirlerden farklı anlam çıkarmayın, buna mecburuz" dedi

Başbakan Tayyip Erdoğan, Kütahya Zafer Havalimanı'nın açılışında yaptığı konuşmada Türkiye'nin NATO'ya ilettiği Patriot savunma sistemine getirilen eleştirileri yanıtladı. Erdoğan, şu mesajları verdi:
FARKLI ANLAM ÇIKARMAYIN: Sınırımızda aldığımız tedbirlerden kimse farklı anlamlar çıkarmaya gayret etmesin. Biz bu tedbirimizi sınırımızda alıyoruz. Niye, Akçakale, Ceylanpınar'a bu bombaları atanların farklı şeyler yapmayacağı ne malum? Onun için de biz sınırımızda savunma amaçlı bu tedbirleri almaya mecburuz. Biz bir NATO ülkesiyiz. Talebimiz halinde böyle bir görev, NATO'nun alanı içerisindedir.
BARIŞTAN YANAYIZ: Türkiye olarak hiçbir ülkenin topraklarında, içişlerinde gözümüz yok. Biz ülkemizde huzur, istikbal, güvenlik, refah istediğimiz kadar, bununla doğrudan bağlantılı olarak bölgemizde de sadece ve sadece huzur, istikbal, güvenlik ve refah istiyoruz... Biz her zaman barıştan, sorunları diyalog, istişare yoluyla çözümden yanayız. Ancak ülkemize yönelik tehdit olursa gereken tedbiri almaktan asla çekinmeyiz. Birliğimize, toprak bütünlüğümüze, huzurumuza, refahımıza yönelik bir tehdit karşısında asla sessiz ve tepkisiz kalamayız.
YURTTA SULH, CİHANDA SULH: Gazi Mustafa Kemal gibi 'Yurtta sulh cihanda sulh' diyor, bunun gereğini yapıyoruz. Barış için, sulh için, ülkemiz için çok aktif, barışçı bir dış politika yürütüyoruz ama Akçakale'ye bombayı atarsan ve orada 5 vatandaşımız şehit olursa herhalde, bunun karşısında sessiz kalacak değiliz. Biz de ona misliyle mukabele etmek durumundayız. Gazi Mustafa Kemal 'Yurtta sulh cihanda sulh' derken herhalde Çanakkale'ye gelen düşmanlara karşı da sulh demedi. Ülkemizi doğrudan ilgilendiren durumlar karşısında seyirci kalanlardan asla olamayız.
BU MİLLETE YAKIŞANI YAPTIK: Gazze'deki bebeklerin, çocukların, yaşlı insanların, masum insanların üzerine korkakça, namertçe bomba yağarken biz 'Her koyun kendi bacağından asılır' deyip bunu seyir mi edeceğiz? 180 bin kişi zorba Beşar'ın zulmünden kaçarak Türkiye'ye sığındı. Biz zulümden kaçan bu kardeşlerimize kapımızı açtık. Bu millete yakışanı yaptık.
HEP ZALİMİN YANINDA YER ALDILAR: Bugün bize 'Suriye ile ilgilenmeyin' diyenler, kendileri gidip Suriye'deki eli kanlı, gayrimeşru rejimini desteklemekten, o rejimin eli kanlı lideriyle hatıra fotoğrafı çektirmekten çekinmiyorlar. Her zaman, tarihleri boyunca zalimlerin yanında yer aldılar.
MUHARREM AYININ 10'U: Hazreti Hüseyin, 'Seni öldürecekler gitme' denildiğinde, 'Eğer ben bu zulme direnmezsem ileride Müslümanlar beni örnek olur zulme boyun eğerler. Eğer ben gitmezsem ileride zalime karşı kimse direnmez' dedi.
Canım Başbakanım
Başbakan ve eşi Emine Erdoğan, kendilerine kırmızı gül veren 7 yaşındaki Zeynep Nur Karakuzu ile bir süre sohbet etti. Zeynep'in Başbakan'a verdiği notta "Sayın Başbakanım seni çok seviyorum. Seni gördüğümde heyecanlanırım diye bunları ben söyleyeyim annem yazsın istedim. Yeni başladım okula" cümleleri de yer aldı.