Giriş Tarihi: 12.12.2012 15:28 Son Güncelleme: 12.12.2012 15:31

Diyanet'ten çok kritik uyarı

Diyanet İşleri Başkanlığı, vefat edenlerin ardından yakınlarının sıkça uyguladığı 7, 40 ve 52 duasının ve özel merasim yapmanın, dini bir kaynağının olmadığını açıkladı.

Diyanet İşleri Başkanlığı Din Yüksek Kurulu'na yöneltilen "Vefat edenler için 7, 40 ve 52'nci gün duası var mıdır, dini dayanağı nedir? '' sorusuna verilen yanıtta, vefat edenlerin arkasından özel günler düzenlemenin ve dini merasim yapmanın hiçbir dini dayanağı olmadığı hatırlatıldı.
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın internet sitesinde soruya verilen karşılık şu şekilde yayınlandı:
''Bir kimsenin ölümünün 7, 40 ve 52'nci günü şeklinde zamanlar tayin edip bu zamanlardan özel merasim yapma şeklindeki uygulamaların hiçbir dinî dayanağı yoktur. Ölen bir Müslümanın usulüne göre yıkanıp kefenlenmesi ve cenaze namazının kılınarak defnedilmesi farzdır. Bunun dışında yapılması zorunlu olan bir şey yoktur. Ancak, sevabı ölen kimsenin ruhuna bağışlanmak üzere hayır yapılabileceği gibi, çeşitli vesilelerle dua da edilebilir. Hz. Âişe'den (r.a.) rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.)'e bir adam: 'Annem ansızın öldü. Öyle sanıyorum ki şayet konuşabilseydi, sadaka verilmesini vasiyet ederdi. Şimdi ben, onun adına sadaka versem, sevabı ona ulaşır mı?' diye sordu. Peygamberimiz de (s.a.v.): 'Evet, ulaşır. Onun namına sadaka ver.' buyurdu.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.