Çarşamba 16.01.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 16.01.2013

Erler yeniden cepheye

Profesyonel ordu bünyesindeki uzman çavuşların yarısı özlük haklarının iyileştirilmediği gerekçesiyle istifa edince, 67 bin olan sayı 35 binin altına indi. TSK bir süredir sahaya indirilmeyen er ve erbaşları terörle mücadele timlerine almaya başladı

TSK, profesyonel orduya "zorunlu" er takviyesi yaptı. Profesyonel ordu bünyesinde görev yapan uzman çavuşların yarısı özlük haklarının iyileştirilmediği gerekçesiyle bir yıl içinde istifa etti. 2010'da 67 bin olan uzman erbaş sayısı 35 binin altına indi. Terörle mücadele birliklerinde yeterli profesyonel asker kalmadığı için bir süredir sahaya indirilmeyen er ve erbaşlar yeniden timlere alınmaya başlandı. Genelkurmay Başkanlığı, profesyonel ordu çalışmaları kapsamında Doğu ve Güneydoğu'daki operasyonlara er ve erbaşları göndermeme kararı almıştı. Sözleşmeli er çalışmasında da hedeflenen rakam yakalanamadı. 30 bin olması planlanan sözleşmeli er sayısı ise adayların ağırlıkla psikolojik dayanıklılık testinden geçememeleri nedeniyle bin 388'de kaldı.
8 BİN İSTİFA

Profesyonelleştirilen birliklerden Bolu Komando Tugayı'nda 750 uzman erbaştan 400'ü istifa etti. Kayseri Komando Tugayı'nda 800 olan uzman erbaş, istifalar nedeniyle 400'e düştü. Siirt'te 700'den 300'ü, Tunceli'de 850 uzmandan 450'si istifa etti. Özlük haklarının iyileştirilmemesi nedeniyle 2012 yılında toplam 8 binin üzerinde uzman erbaş sözleşme yenilemedi. 5 bin 700 uzman erbaş yaş haddinden ayrıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.