Perşembe 21.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 21.03.2013 15:44

Atlasjet kazasında sıcak gelişme

Isparta'da 2007 yılında meydana gelen ve 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili dava kapsamında hazırlanan yeni bilirkişi raporunda, kaza sebebi olarak çok sayıda arıza ve eksiği bulunmasına rağmen uçağın uçmasına izin verilmesi gösterildi. Sorumlu olarak da bunu bilmelerine rağmen uçuşa izin verenler gösterildi.

Isparta Keçiborlu yakınlarında düşen Atlasjet uçağıyla ilgili davanın Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki 18'inci duruşmasına kazada hayatını kaybedenlerin yakınları ve avukatları ile tutuksuz yargılanan sanıkların avukatları katıldı.
Mahkeme heyeti, önceki duruşmada oluşturulan bilirkişi heyetinin raporunu hazırladığını ve taraflara sunulduğunu belirtti. Müşteki avukatları, söz konusu rapora yeni ulaştıklarını ifade ederek, raporun incelenmesi için ek süre istedi.
Cumhuriyet Savcısı Murat Kılıç'ın da esas hakkındaki mütalaasını vermek için süre talep etmesi üzerine mahkeme heyeti, duruşmayı 29 Nisan'a erteledi.
Müşteki avukatı Şehnaz Yüzer, duruşmanın ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, söz konusu bilirkişi raporunun öncekinden daha kapsamlı ve gerçekçi olduğunu ifade ederek, ''Önceki rapor yanlı idi. Kusur sadece kazada hayatını kaybeden pilotlara veriliyordu. Bu rapor ise gerçeğe daha yakın oldu'' dedi.

BİLİRKİŞİ RAPORUNDAN

Pilot ve akademisyenlerden oluşan bilirkişi heyetince hazırlanan raporda, uçağın, uçuş öncesi tespit edilen teknik eksiklik ve arızalarının giderilmeden uçuşuna izin verildiği, uçakta kokpit ses kayıt, uçuş verileri kayıt cihazları, geliştirilmiş yere yakınlık uyarı cihazı, yardımcı uçuş kumandası göreviyle kalkışta ve inişte pilota yardımcı olan FLAP'ların çalışmadığı tespitleri bulunuyor.
Bu kadar arıza ve eksikliğin aynı anda bulunmasına rağmen uçağın uçmasına izin verilmesinin kazanın başlıca sebebi olduğu, tutuksuz sanık dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü (SHGM) Ali Arıduru'nun tespit edilen arıza, teknik kusur ve sebepleri bilmesine rağmen gerekli önlemleri almayıp uçmasına izin vermekle asli kusurlu olduğu görüşlerine yer verildi.
Ayrıca Dünyaya Bakış (World Focus) Hava Taşımacılığı AŞ Genel Müdürü Aydın Kızıltan, Teknik Müdürü İsmail Taşdelen ve hissedar Yavuz Çizmeci'nin uçağın arızalarını bilmelerine rağmen herhangi bir şey yapmamaları dolayısıyla asli kusurlu, sanıklardan Faruz Çağımnı, Fikri Zafer Dinçer ve Oktay Erdağı'nın tali kusurlu, diğer 11 sanığın ise kusursuz olduğu ifadeleri yer aldı.

OLAYIN GEÇMİŞİ

İstanbul'dan Isparta'ya gelen Atlasjet Havacılık AŞ yolcularını taşıyan Dünyaya Bakış (World Focus) Hava Taşımacılığı AŞ şirketine ait yolcu uçağı 30 Kasım 2007'de, Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarındaki Türbetepe mevkisinde düşmüş, kazada 7'si mürettebat 57 kişi ölmüştü.
Açılan dava kapsamında Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'nde 21 Mart'ta görülen duruşmada mahkeme heyeti, daha önce Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nde görevli öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve pilotlar Serhat Özdemir ve Tahir Aksoy'un ''asli kusurlu'' olarak belirtildiği rapora her iki tarafın yaptığı itiraz üzerine yeni bilirkişi heyeti oluşturulmasına karar vermişti.
Kazada ölen yolcuların yakınlarının Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ'nin eski ortaklarından Yavuz Çizmeci hakkında suç duyurusunda bulunması üzerine, Çizmeci hakkında da dava açılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.