Perşembe 04.04.2013

Süreçle birlikte Türk-Kürt kardeşliği de yükseldi

AK Parti'nin yaptırdığı ankete göre, çözüm süreciyle birlikte "Türkleri kardeş olarak görüyorum" diyenlerin oranı yüzde 88'den yüzde 98'e çıktı

AK Parti tarafından çözüm sürecine ilişkin yaptırılan araştırma MYK toplantısında değerlendirildi. Araştırmadaki iki önemli veri sürecin toplumun birbirine bakışında olumlu anlamda değişiklik olduğunu gösterdi. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde yaşayan vatandaşlara "Türkleri nasıl gördükleri" soruldu. Vatandaşların yüzde 98'i buna "Türkleri kardeş olarak görüyorum" yanıtını verdi. "Hasım olarak görüyorum" diyenlerin oranı yüzde 1.7'de kaldı. Daha önce yaptırılan araştırmada Kürt kökenli vatandaşlara aynı soru sorulmuş ve "kardeş olarak görüyorum" diyenlerin oranı yüzde 88'ler düzeyinde kalmıştı. Batıda ise "Kürtleri kardeş olarak görüyorum" diyenlerin oranı yüzde 87 olarak gerçekleşti. Yüzde 7-8'lik grup "hasım olarak görüyorum" derken yüzde 5-6'lık grup fikir beyan etmedi. Daha önce yapılan araştırmada da oran hemen hemen aynıydı.

DEVLETE YAKINLIK ARTTI

Araştırmada öne çıkan bir başka konu ise Kürt vatandaşların devlet-PKK arasındaki tercihleri oldu. Daha önceleri yüzde 60'a yakını "kendimi PKK'ya daha yakın hissediyorum" diyen Kürtlerin yüzde 60'ı süreçle birlikte "kendimi devlete yakın hissediyorum" dedi. Araştırmada vatandaşlara kendilerini nasıl tanımladıkları da soruldu. Kendisini "Kürt" olarak hissettiğini belirtenlerin oranı yüzde 15'te kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.