Giriş Tarihi: 6.5.2013 15:31 Son Güncelleme: 6.5.2013 15:39

Bu sonuç CHP anketinden çıktı

Seçmenlerin yüzde 46,6'sının "CHP'ye uzak", yüzde 40,9'unun "CHP'ye yakın", yüzde 13,6'sının ise "tarafsız" olduğu görüşü ortaya çıktı.

CHP'de yerel seçim çalışmaları kapsamında, 28 ilde 420 bin seçmenle yüz yüze görüşme yapıldı. Parti Meclisinin onayına sunulan Merkez Yönetim Kurulu (MYK) Raporu'nda, yurt içi ve yurt dışındaki seçmen sayılarına ilişkin bilgilerin yanı sıra yapılan çalışmalar hakkında da bilgi verildi.
Raporda, yerel seçim sürecinde "sandık çevresi sorumluları" aracılığıyla seçmeni yakın markaja almak isteyen CHP'de, bugüne kadar 28 ilde seçmenle yüz yüze görüşmeler yaptığı kaydedildi. Bu görüşmelerde, 420 bin 814 seçmene ulaşılırken, bunların sorunlarını dinlediği ve not ettiği belirtildi.
Görüşmelerin ardından tutulan notlarda ise görüşme yapılan seçmenin yüzde 46,6'sının "CHP'ye uzak", yüzde 40,9'unun "CHP'ye yakın", yüzde 13,6'sının ise "tarafsız" olduğu tespit edildi.

YÜZDE 2,5'İ KAYITLI ADRESİNDE DEĞİL

Birebir görüşmelerde seçmenlerin yüzde 2,5'inin kayıtlı bulunduğu adresinde oturmadığı da belirlendi. Bugüne kadar 28 ilde bu çalışma yapılırken, geri kalan illerde "birebir görüşme" yöntemine başvurulmadığı kaydedildi. Bu yöntemle en fazla seçmene ulaşılan kentler Tekirdağ, Malatya, Çorum, İzmir, Kilis, Sakarya ve Ankara oldu.
Raporda, YSK'dan Mart 2013 itibariyle alınan seçmen kütükleri, Haziran 2011 seçimlerindeki listelerle de kıyasladı. Buna göre bugün seçim olması durumunda yurt içinde 51 milyon 670 bin 32, yurt dışında ise 2 milyon 700 bin 564 seçmen bulunuyor.
Çalışmaya göre, 3 milyon 770 bin 877 seçmen, bir önceki seçimde oturduğu sandık çevresini değiştirdi. Bu seçmenlerden 1 milyon 998 bin 992'si ise ilçe değiştirerek farklı bir seçim çevresine kayıt yaptırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.