Çarşamba 19.06.2013

Gezi tweet'leri yüzde 1'de kaldı

Başbakanlık'ta hazırlanan rapor sosyal medyanın Gezi olayları üzerindeki etkisi konusunda çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı. "Taksim" anahtar kelimesi ile yapılan inceleme sonuçlarına göre, 31 Mayıs-15 Haziran ararsında "Taksim" ile ilgili atılan toplam tweet sayısı 7 milyon 881 bin 261 oldu. Bu tweetler arasında İngilizce atılan tweet sayısı 350 bin 618'de kaldı. Bu, toplam tweetlerin yüzde 4'ü demek. İngilizce tweetlerin 244 bin 519'u ise Türkiye'den atıldı. Yani eylem ile ilgili atılan tüm tweetlerin sadece yüzde 1'i yurtdışından geldi. Raporda "uluslararası kamuoyu Gezi'yi konuşmadı" dendi. Türkiye içinde atılan tweetler incelendiğinde ise yüzde 73'ünün İstanbul'dan atıldığı görüldü. Daha önce de Başbakanlığa sunular bir başka raporda sosyal medya üzerinde bazı reklam ajanlarının kampanya yürüttüğü, tweetlerin belli bölgeler ile sınırlı olduğu, gündem yaratmak için sosyal medya fenomenlerinin kullanıldığı, binlerce sahte hesap açıldığı da belirtilmişti.
TAHRİR'DE ORAN YÜZDE 70'Tİ
Taksim Meydanı ile sık sık karşılaştırılan Mısır'da Tahrir'deki gösterilerde ise çok farklı bir tablo ortaya çıkmıştı. Tahrir'de atılan twitter mesajlarının neredeyse yüzde 70'i Mısır dışından ve yabancı dilde atılmıştı. Öte yandan, taraflı yayın yapmakla eleştirilen CNN'in aldığı reytingler de raporda yer aldı. CNN International'ın Gezi Parkı gösterilerini yayınlamasının televizyonun tarihinin en düşük reytingleri almasına neden olduğu ifade edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.